TIBERIU TROIA

Cursa MotoGP de la Brno se va ţine – Dedesubturile contractului şi iţele politice

Cea mai mare necunoscută a sezonului 2016 MotoGP s-a rezolvat: cursa de la Brno va avea loc şi contractul a fost semnat până în 2020.

brno

Circuitul de la Brno

Problema financiară nerezolvată a circuitului de la Brno este binecunoscută, s-au scris sute de articole despre ea.

Vara trecută părea rezolvată, Dorna primind toate asigurările de la oficialităţile locale, fapt pentru care tradiţionala cursă din august s-a organizat şi în 2015.

Cu toate astea, până săptamana trecută, cu toate promisiunile făcute, datoria nu fusese stinsă, termenul limită pentru rezolvarea disputei fiind luna februarie.

Rezolvarea situaţiei părea lipsită de şanse, proprietarul circuitului Masarykring, domnul Karel Abraham sr. fiind prins în mijlocul unei lupte politice dintre Primăria din Brno şi Preşedintele regiunii Moravia de Sud, Michal Hašek.

Fiind ameninţaţi de Dorna că va scoate cursa din calendar, părţile implicate au fost nevoite să găsească o soluţie de copromis şi să lase ambiţiile deoparte pentru binele public.

Cursa de la Brno este una dintre cele mai cunoscute, se desfăşoară în acea zonă din 1965, iar circuitul a fost construit special pentru această cursă şi popularitatea ei, primul concurs pe noua pistă având loc în 1987.

Datorită spectacolului oferit, la fiecare cursă asistă zeci de mii de spectatori veniţi din toată Europa, oameni care reprezintă o sursă de venituri importantă pentru zonă, cu multe milioane de euro cheltuite în fiecare an.

brno

Pentru a asigura continuitatea succesului financiar, soarta cursei de MotoGP a fost încredinţată unei asociaţii numită “Spolek pro GP ČR v Brno”, a cărei misiune este să organizeze cursa pe circuitul Masaryk şi să facă toate eforturile pentru plata obligaţiilor financiare către Dorna şi pentru reuşita financiară a evenimentului.

Pentru cursa din 2016, finanţarea va fi asigurată parţial de Primăria din Brno, care va aloca €370.000, de regiunea Moravia de Sud cu €740.000, restul, până la diferenţa de €2.500.000 fiind colectată din vânzarea biletelor.

Pentru închirierea circuitului pe perioada etapei de MotoGP, asociaţia trebuie să plătească proprietarilor circuitului peste €1.000.000.

Odată fiind găsită soluţia problemei, este de aşteptat să revedem şi o etapă de WSBK desfăşurată pe acelaşi circuit, mai ales pentru că fiul proprietarului, Karel Abraham jr. va concura în WSBK pentru echipa Milwaukee BMW.

O astfel de etapă este mult mai uşor de organizat, sumele implicate fiind mult mai mici. Dacă pentru o etapă de MotoGP Dorna solicită între 4-5 milioane, pentru mondialul de superbike, taxa este de €200.000.

Tot acest scandal prelungit şi soluţionarea problemei a adus în faţa publicului informaţii interesante legate de sumele vehiculate, sume secrete, menţionate numai în contractele încheiate între Dorna şi organizatorii etapelor.

brno

Condiţiile financiare au fost făcute publice numai datorită banilor publici implicaţi de noua formulă în care cursa de la Brno se va desfăşura, altfel probabil că ar mai fi trecut nişte ani până să aflăm şi noi câte ceva.

 

Surse: MotoGPSpeedweek şi Silničnímotorky.cz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*