TIBERIU TROIA

Pagina POVEŞTI CU MOTOARE are 30000 de prieteni – poveştile anului doi

Dacă e mult, dacă e puţin, asta s-o spuneţi voi.

Eu ştiu că suntem împreună pentru că vă plac POVEŞTI CU MOTOARE.

Povesti cu motoare

Am început proiectul POVEŞTI CU MOTOARE în februarie 2015, împlineşte în curând un an şi jumătate.

Aveam multe de povestit, dar nu ştiam cum să încep, mi se părea complicat, dar eram sigur că poveştile mele ar interesa pe mulţi.

După părerea mea, existau două modalităţi în care puteam porni această acţiune.

Cu poveşti actuale din lumea moto, bine documentate şi serioase, împletite cu experienţele personale adunate în peste 40 de ani de muncă pe două roţi, sau cu prostiuţe hazlii din lumea moto superficială, nimicuri pe care le înţelege oricine, chestii de suprafaţă, dar care se pare că prind bine şi aduc multe aprecieri (veşnica luptă după “Like-uri”).

Am ales prima cale, riscând să nu fiu plăcut de mulţi, dar era păcat de informaţia strânsă într-o viaţă petrecută pe două roţi, după 20 de ani pe circuite şi alţi 20 de ani de muncă în cele mai mari firme producătoare de motociclete.

Nici nu puteam să aleg altceva, comici de tastatură, neaveniţi căzuţi din întâmplare în lumea moto fiind o groază, bloguri şi site-uri specializate în moto câte vrei, dar, dacă eşti puţin mai atent la conţinut, descoperi cu surprindere că le lipsesc noţiuni elementare, pe care nu le puteau acumula în câţiva ani de mers pe un motor obosit şi 3-4 motorete puse la dispoziţie pentru teste de firmele mari, dispuse să ofere oricui plimbare pe motor, numai să fie plin internetul de omagii.

Nu m-am înşelat.

La început a fost mai greu, firmele importatoare nefiind convinse de impactul poveştilor mele, sau de cât timp voi fi în stare să menţin nivelul pe care mi l-am propus.

Blogul POVEŞTI CU MOTOARE a consolidat colaborarea mea cu emisiunea La Volan, difuzată de Digi24, singura emisiune de televiziune în activitate, care prezintă şi testează motociclete.

Materialele prezentate pe blog şi la TV au adus alte colaborări pe care nu le anticipam, astfel încât am început să scriu rubrica de moto din revista Auto Motor şi Sport, cea mai veche publicaţie auto din Europa, rubrica de moto din Playboy (nu ştiaţi că Playboy are rubrica de moto, nu ?) şi, de câteva luni, rubrica de moto a emisiunii Undă Verde, împreuna cu Cetin Raşit, realizatorul emisiunii transmisă de DigiFM.

Firmele mari au început să acorde atenţie materialelor realizate de mine şi prietenul meu Alex Zereş, realizatorul emisiunii La Volan, una dintre cele mai reuşite emisiuni de televiziune cu subiecte auto-moto, astfel încât au început să apară invitaţii la evenimente internaţionale.

Povesti cu motoare

În al doilea an de existenţă a poveştilor mele, am participat la lansarea internaţională a noului model Harley-Davidson Sportster Roadster organizată la Saint Tropez şi la testul gamei enduro KTM EXC 2017 din Slovacia.

V-am povestit cum i-am întâlnit pe Tom Sykes şi Jonathan Rea, Campioni Mondiali Superbike, pe Libor Podmol şi David Rinaldi, Campioni Mondiali Freestyle, dar am vorbit şi cu marii performeri din campionatele interne – Ionel Pascotă, Mani Gyenes.

Am luat pulsul mişcării stunt, împreună cu Răzvan Trăncanu, am ascultat poveştile celor care au străbătut lumea pe motocicletă şi au adunat amintiri – Mihai Barbu şi Silviu Florea, dar nu am uitat nici pe campionii de altă dată – Arpad Viktor, Tănase Drăghici, Alan Palmer, sau pe primele domnişoare care au avut curajul să concureze în cursele stradale.

Am întâlnit prieteni vechi, atunci când Dario Marchetti a revenit cu Ducati Riding Experience, şcoala oficială de pilotaj a constructorului italian, şcoală pe care o conduce, sau m-am bucurat de vizita devenită obişnuinţă a camionului Harley-Davidson.

V-am spus POVEŞTI CU MOTOARE vechi, de pe vremea când Honda Goldwing se năştea, sau marşurile moto din Germania se desfăşurau fără ameninţarea atentatelor şi POVEŞTI CU MOTOARE noi, cu motoare adevărate, Harley-Davidson Revolution şi Yamaha cross plane.

Am aflat cum fac unii motociclete custom, povestind cu Andrea Radaelli, întemeietorul companiei Radikal Chopper, sau căşti custom, de la Fabrizio Caoduro, proprietarul firmei 70’s Helmets.

Am încercat să vă prezint accesorii şi piese de echipament prezente pe piaţa din România, căşti produse de Shark, Suomy, Schuberth, sau LS2, echipament de la Spidi, Rev-It, Clover, Dainese, Harley-Davidson, Roland Sands, Rokker, sau John Doe.

Am fost suficient de norocos să testez în şase luni motociclete pe care alţii nu au ocazia să o facă o viaţă întreagă, iar alţii nu le înţeleg o viaţă întreagă, chiar dacă le testează: Yamaha Tricity, Super Ténéré, FJR1300, MT-10, Suzuki V-Strom 650XT, Honda Africa Twin, Ducati 959 Panigale şi Multistrada 1200S, Kawasaki ZX-10R 2016, MV Agusta F4 RC, KTM 690 Duke R, 250 EXC-F, 1290 Super Duke R, Harley-Davidson Iron 883, Night Rod Special, Dyna Low Rider S, Tri Glide Ultra.

Tri Glide Ultra

Dacă toate astea sunt mult, sau puţin pentru şase luni, asta o hotărâţi voi, cei care citiţi POVEŞTI CU MOTOARE.

Eu nu pot să fac nimic altceva decât să pregătesc alte poveşti pentru cea de-a doua jumătate a celui de-al doilea an de POVEŞTI CU MOTOARE, cu speranţa că voi reuşi să vă ţin aproape.

.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*