TIBERIU TROIA

Biu şi Dani au plecat pe motocicletă în primul drum lung tată-fiu. Ziua 1.

Începe cronica drumului celor doi către European Bike Week din Austria, drum prin 7 ţări şi 10 pasuri montane, prima experienţă moto a lui Dani, un adolescent de 14 ani.

După ani în care Biu a cutreierat Europa la adunările Harley-Davidson cu băieţii din club, a sosit momentul să plece la drum cu fiul său Dani, pregătit sufleteşte şi teoretic pentru marea aventură, timp de câţiva ani.

Povestea lor, relatată de Biu, începe cu prima zi.

Biu şi Dani la plecare

Mă uit la ceas: 05:15.

Alarma era programată pentru 05:45, dar aveam deja aproape 7 ore de somn. Cobor şi îmi fac 2 cafele. La 6:10 îl trezesc pe Dani, mâncăm ceva şi suntem gata.

La 6:45 suntem amândoi pe motocicletă în faţa casei şi facem poza de plecare. 17 grade afară şi uşor înorat. Ce puteam să găsim pe centura Bucureştiului, altceva decât aglomeraţie ?

Ne strecurăm şi începem drumul pe autostradă. După ce am trecut de Piteşti, a început să plouă uşor.

În faţă se vede însă senin, aşa ca nu am oprit. Şi foarte bine am făcut, pentru că 20 minute mai târziu ploaia se opreşte. La 9:00 oprim la Râmnicu Vâlcea, alimentăm, bem câte o apă şi am plecăm temători pe Valea Oltului.

Am avut noroc şi o oră mai târziu suntem la Sibiu. Intrăm din nou pe autostradă la Săcămaş, Hunedoara, şi facem greşeala să virăm stânga spre Făget, cu gândul să mergem pe A1 Timisoara – Arad.

Acei 40 de km spre Făget sunt suficienţi ca să nu îţi mai placă. Avem drum lung în faţă, ne păstrăm calmul şi la 12:30 mâncăm ceva la un Petrom în Făget.

Biu şi Dani

În sfârşit Nadlac, ora 13:45, trecem vama, după care M43 / M5 către Budapesta este drept cât vezi cu ochii şi mai sunt doar vreo 225KM pân la hotelul unde avem rezervare pentru prima seară.

Am ajuns pe M0, aproape de hotel, la 15:30 ora locală. Îl întreb pe Dani cum se simte şi îmi confirmă că ar mai rezista vreo 200 km. Schimbăm planul din mers şi la 18:00 ne cazăm la un motel pe M1, la graniţa Ungariei cu Austria, renumitul PAPRIKA.

Am făcut un duş fiecare şi acum vreau să beau prima bere cu fiul meu şi să mâncăm.

Când am oprit în parcarea motelului m-am uitat în ochii lui Dani şi am înţeles că a fost o realizare pentru amândoi. Primul nostru drum lung împreună cu motocicleta: 1054 km.

Mâine avem cam 750km, dar o mare parte o parcurgem pe drumuri naţionale în Austria şi Italia. Dacă tot am salvat din drumul pentru mâine, sper să avem timp să ne bucuram de peisaje şi să facem poze.

Povestea lui Biu şi a lui Dani de abia a început…

Biu şi Dani

Dacă articolul vi s-a părut interesant, mai jos sunt alte poveşti ale unor oameni care au plecat la drum ca să-şi împlinească visul, oameni ca noi, oameni obişnuiţi care au făcut lucruri deosebite.

Hai să traversăm America de Sud împreună cu Silviu Florea

Călare pe Ural, de vorbă cu Mihai Barbu – partea 1-a

Călare pe Ural, de vorbă cu Mihai Barbu – partea a 2-a

Moş Pedală pleacă la drum, sau Iron Butt în variantă românească

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.