TIBERIU TROIA

Prezentarea noilor modele Suzuki la Intermot – spectacol de gală cu mari vedete

Toţi producătorii au adus modele noi, dar prezentarea Suzuki la Intermot a fost un adevărat spectacol, la care au fost prezenţi marii campioni ai firmei.

Suzuki la Intermot

Am ajuns în standul Suzuki la Intermot la prima oră, chiar în ziua presei.

Cea mai bună oră pentru fotografii, în care poţi surprinde întreg standul, altfel nu mai poţi vedea nimic.

Nu mă aşteptam să văd noutăţile, totul este secret în astfel de ocazii. Secretul este atât de bine păzit, încât nici măcar angajaţii firmelor nu ştiu unele detalii.

Aflasem că vor fi prezentate în premieră cinci modele noi, iar alte patru vor fi păstrate pentru cea de-a doua mare expoziţie a sezonului, cea de la Milano, din noiembrie.

Cu toate astea, m-a surprins numărul mare de motociclete din stand, acoperite cu huse.

Auzisem câte ceva şi despre vedetele care vor participa la prezentare, dar nu mare lucru.

Suzuki la Intermot

Stefan Everts prezintă Suzuki V-Strom 1000 model 2017, la Intermot

Înainte de micul dejun am intrat în liftul hotelului doar eu, împreună cu un puşti care purta încălţăminte sport de culoare roşie. Am fost atât de surprins de botoşeii roşii ai copilului, încât nu mi-am dat seama că e Maverick Viñales.

După ce am realizat cine e vecinul de lift, mi-a fost clar pentru ce venise şi l-am adăugat pe lista mea virtuală de vedete prezente în standul Suzuki la Intermot şi am crezut că ştiu suficient de multe amănunte legate de viitoarea prezentare.
Ca de obicei, m-am înşelat.

Conferinţa de presă, care s-a dovedit a fi un adevărat spectacol, a început exact la ora anunţată, iar prezentator al evenimentului a fost Steve Parrish, una din marile personalităţi ale lumii sporturilor cu motor.

Fost Campion Superbike în Marea Britanie, coleg de echipă cu Barry Sheene la clasa 500cc, în 1977, de cinci ori Campion European al curselor de camioane, deţinător al recordului mondial de mers cu maşina în marşarier, performanţă înscrisă în Guinness Book of Records, Steve Parrish este unul dintre cei mai cunoscuţi comentatori ai curselor de moto.

Suzuki la Intermot

Vincent Philippe, de 10 ori Campion Mondial la Anduranţă si Suzuki GSX-S750

După discursurile obişnuite ale conducătorilor firmei, a venit rândul prezentării noilor modele, moment aşteptat de toată lumea.

Rând pe rând au intrat pe scenă GSX-R125, prezentat de Hunter Lawrence, membru al echipei oficiale în Campionatul Mondial de Motocros la clasa MX2, V-Strom 1000 introdus de Stefan Everts, cel mai mare pilot de motocros din istorie, de 10 ori Campion Mondial, managerul echipei oficiale Suzuki şi GSX-S750, adus pe scenă de Vincent Philippe, Campion Mondial de Anduranţă în 2016 şi în alte nouă ediţii şi câştigător de opt ori al cursei Bol d’Or.

Până aici a fost cum a fost, dar toţi aşteptam ceva mare şi nu neapărat o motocicletă.

Aşteptările nu ne-au fost înşelate: a urmat o motocicletă mare, adusă pe scenă de un mare campion: GSX-R1000 pilotat de Kevin Schwantz, Campion Mondial la clasa 500 cc în anul 1993.

Suzuki la Intermot

Kevin Schwantz in standul Suzuki la Intermot 2016

Nu voi prezenta cariera extraordinară a marelui pilot, pentru că sper să fac asta cu ocazia unui interviu, pe care mi-aş dori să-l reuşesc cu Kevin Schwantz, dar nu pot să nu-mi amintesc motivul retragerii sale din activitatea sportivă.

Sezonul MotoGP 1993 a fost unul dintre cel mai spectaculoase, cu răsturnări de situaţie, având ca principal punct de atracţie lupta dintre doi uriaşi ai motociclismului, Wayne Rainey, Campion Mondial în 1990, 1991, 1992, lider al clasamentului general cu trei etape înainte de final şi Kevin Schwantz, ambii învingători în câte patru curse ale sezonului.

În a 12-a etapă a competiţiei, aflându-se la conducerea cursei şi a clasamentului general, Wayne Rainey cade şi suferă o gravă accidentare, care îl obligă să se retragă şi să-şi petreacă restul vieţii ţintuit într-un scaun.

Suzuki la Intermot

Kevin Schwantz si Wayne Rainey in 1993

Kevin Schwantz termină sezonul cucerind titlul de Campion Mondial, dar suferă vizibil din cauza accidentării principalului său adversar, care îl motivase şi îl determinase să-şi demonstreze valoarea.

După încă un sezon presărat cu accidentări şi odată cu intrarea în forţă la conducerea competiţiei a lui Mick Doohan, Kevin Schwantz se întâlneşte cu Wayne Rainey, se sfătuieşte cu el şi se retrage din competiţii, declarând că pierderea principalului adversar, care îi este şi prieten, îl face să piardă orice motivaţie.

În acest fel, motociclismul de viteză a pierdut doi titani şi, odată cu ei, s-a încheiat dominaţia piloţilor americani, noua vedetă, australianul Mick Doohan, câştigând Campionatul Mondial în următorii cinci ani.

Aş fi vrut să termin relatarea evenimentului chiar aici, pentru că povestea celor doi adversari – prieteni este prea frumoasă, dar aş fi fost nedrept cu ceilalţi participanti, care au contribuit la reuşita prezentării Suzuki.

Suzuki la Intermot

La finalul spectacolului, pentru că a fost un adevărat spectacol, pe scenă au intrat toţi cei care veniseră să dea o mână de ajutor la promovarea produselor firmei lor de suflet.

Au intrat toţi sportivii, împreună cu Maverick Viñales, Anthony Delhalle şi Etienne Masson, membri ai echipei SERT, Campioană Mondială la Anduranţă şi, pe lângă ei, a apărut Dominique Meliand, vrăjitorul curselor de anduranţă, cel care a condus echipa către 15 titluri mondiale, performanţă imposibil de egalat, după părerea mea.

Poza de final din standul Suzuki la Intermot a făcut mulţi nostalgici să lăcrimeze, pentru că nu ai ocazia atât de des să vezi atât de mulţi oameni talentaţi, care au lăsat în urma lor poveşti atât de frumoase, luptând cu toţii pentru aceeaşi firmă care îi sprijină.

 

Puteţi găsi mai jos şi alte articole interesante, legate de lumea sporturilor cu motor.

Suzuki SERT a lansat motocicleta pentru EWC (Endurance World Championship)

“King” Carl Fogarty a împlinit azi 50 ani. Happy Birthday Champ !

Campioni Mondiali de Superbike – cărţi moto recomandate

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*