TIBERIU TROIA

Piloții de moto și partea neplăcută a vieții lor

Iarna motoarele merg la atelier pentru modificări, iar piloții la spital, pentru reparații.

piloții de moto

Jonathan Rea si doctorul Jordi Font

La încheierea sezonului competițional, piloții care reușesc să termine fără probleme medicale apărute în timpul concursurilor, sunt nevoiți să rezolve unele afecțiuni care apar ca urmare a efortului depus.

Una dintre cele mai întâlnite probleme pe care le au aproape toți piloții de moto este numită “Arm-pump”.

Arm-pump este denumirea utilizată pentru sindromul compartimentului, o stare creată de presiunea mărită a mușchilor unui anumită parte a corpului, cel mai adesea a brațelor, sau picioarelor.

Rezultatul presiunii mărite este insuficiența fluxului sangvin în zona afectată, fapt care duce la o reducere a oxigenării mușchilor și nervilor respectivei zone.

piloții de moto

Cal Crutchlow

Atunci când problema devine cronică, ea reprezintă o urgență medicală și remedierea acestei stări impune o intervenție chirurgicală. În caz contrar, insuficienta alimentare cu sânge (oxigen) poate duce la afecțiuni permanente ale mușchilor și nervilor, care pot deveni ireversibile și pot duca la imposibilitatea folosirii membrului respectiv.

Afecțiunea este considerată boală profesională pentru unele categorii de sportivi de performanță, printre care și piloții de motociclism, la care afecțiunea este foarte des întâlnită, brațele fiind foarte solicitate, indiferent că este vorba de motocros, enduro, sau viteză pe circuit.

Dintre cei pe care i-am regăsit prin spitale, la doar trei săptămâni după ce erau prezenți la expoziția internațională de motociclete din Milano, se numără Chaz Davies și Jonathan Rea, amândoi încercând să rezolve problemele create de afecțiunea descrisă mai sus.

piloții de moto

Chaz Davies

În timp ce Jonathan Rea s-a întors în Insula Man, unde se va recupera 100% pentru sezonul următor, în urma intervenției chirurgicale practicată de doctorul Jordi Font, la spitalul Tres Torres din Barcelona, Chaz Davies a fost nevoit să urmeze aceeași cale, pentru a fi complet restabilit până la începerea testelor care îl așteaptă.

Mai puțin norocos decât cei doi, care au fost în stare să încheie sezonul în șa, reușind chiar rezultate de excepție, Dani Pedrosa a fost obligat să recurgă la aceeași intervenție chirurgicală la mijlocul sezonului, situație în care a fost înlocuit de Hiroshi Aoyama.

piloții de moto

Din păcate, el nu se afla la prima încercare, prima operație efectuată anul trecut de doctorul Mir nereușind să rezolve problemele apărute, astfel încât a apelat la doctorul Angel Villamor, un cunoscut specialist, care a tratat mai multi piloți de aceeași afecțiune, având rezultate deosebit de bune.

În aceeași situație s-au aflat recent mulți alți piloți cunoscuți din MotoGP: Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow, sau Héctor Barberá.

Să sperăm ca piloții vor trece cu bine peste neplăcerile create și vor reuși să se prezinte la startul compețiilor din sezonul viitor în plină formă, iar noi vom urmări niște curse memorabile, fie ele în WSBK, sau MotoGP.

piloții de moto

Hector Barbera

Dacă vi s-a părut interesant articolul despre problemele piloților de moto, puteți găsi mai jos alte materiale și interviuri realizate cu piloți de top, articole postate până acum.

Standul Kawasaki la EICMA 2015 explicat de domnul Martin Lambert, PR Manager şi interviu Jonathan Rea şi Tom Sykes

Tom Sykes – interviul complet – EICMA 2015

De vorbă cu Casey Stoner la Ducati World Premiere 2016

De vorbă cu Andrea Dovizioso la Ducati World Premiere 2016

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*