TIBERIU TROIA

MALLORY PARK – Povestea circuitului din Marea Britanie

Mallory Park a împlinit recent 60 de ani de existență, perioadă în care toate marile vedete ale lumii moto au luat startul aici.

Mallory Park

Domeniul Mallory Park are o istorie de secole, fiind pentru mulți ani reședința de vară a familiei Mallory, descendenți direcți ai familiei regale britanice.

Imediat după sfârșitul celui de-al doilea război mondial aici a fost amenajată o pistă ovală de iarbă destinată curselor de cai. Întâmpinând dificultăți financiare, pista a fost închiriată clubului Leicester Query, care a organizat curse de motociclete pe iarbă în perioada 1949 – 1954.

Conacul datând din secolul XVIII a fost ocupat de armata britanică în timpul războiului și demolat în 1952, dar grajdurile și boxele destinate trăsurilor au rămas în picioare. Mai târziu, toate acestea au fost transformate în birouri și ateliere pentru circuit, hotelul Coach House (al trăsurilor) și restaurant.

Mallory Park

Cursă de scutere pe Mallory Park în anii ’70

Domeniul a trecut prin mâinile mai multor proprietari, până când, în 1955 a fost achiziționat de Clive Wormleighton din Earl Shilton, un pasionat al sporturilor cu motor, care poate fi considerat adevăratul părinte al circuitului Mallory Park.

Clive a folosit pista ovală de iarbă existentă și, adăugând porțiunea acului de păr (Hairpin), a realizat un circuit cu lungimea de 2,17 km, a cărui principală caracteristică este faptul că e compact, oferind vizibilitate perfectă spectatorilor.

Inaugurarea oficială a noului circuit asfaltat a avut loc pe 26 aprilie 1956 și la ceremonie au participat două dintre vedetele vremii: Bob Gerard cu o mașină Cooper Bristol și Maurice Cann cu un Moto Guzzi 250, ambii parcurgând câteva tururi demostrative.

Ca o recunoaștere a ajutorului oferit de Bob Gerard pentru finalizarea circuitului, Clive Wormleighton a numit virajul larg, care acoperă aproape un sfert din lungimea circuitului, Gerard’s Bend.

Mallory Park

Cursa Post TT în 1968 pe Mallory Park

Prima cursă de moto a avut loc o lună mai târziu, pe 13 mai și un public numeros a asistat la cursa inaugurală al cârei start a fost dat chiar de Maurice Cann, de trei ori câștigător în Campionatul Mondial la clasa 250 cc, aflat la trei ani de la retragerea din activitatea competițională.

În anii care au urmat, circuitul Mallory ParkMallory Park a fost pe rând proprietatea companiei Grovewood Securities, care a mai achiziționat circuitele Brands Hatch, Snetterton și Oulton Parl, omul de afaceri Chris Meek, pentru ca în 2005 să fie achiziționat de British Automobile Racing Club, deținător al circutelor Thruxton și Pembrey.

Probabil că perioada de glorie a circutului a fost în anii ‘60 și ‘70, perioadă în care toți marii piloți au luat startul pe Mallory Park. Mike Hailwood, Giacomo Agostini, Barry Sheene, Kenny Roberts și mulți alții au fost urmăriți de zeci de mii de spectatori pe micul circuit din Leicestershire.

Mallory Park

Etapă a Campionatului Britanic de Superbike pe Mallory Park

Chiar dacă Mallory Park a fost până în anul 2010 gazda unei etape din Campionatul Britanic de Superbike, probabil că modificările aduse circuitului pentru micșorarea vitezei și sporirea gradului de securitate au afectat interesul spectatorilor și chiar pe cel al piloților pentru cursele organizate aici.

.

Dacă vi s-a părut interesantă povestea circuitului Mallory Park și vreți să aflați mai multe despre alte circuite de motociclism, mai jos sunt articole asemănătoare postate până acum.

OLIVER’S MOUNT – SCARBOROUGH – Povestea circuitului din Marea Britanie

DARLEY MOOR – Povestea circuitului din Marea Britanie

CADWELL PARK – Povestea circuitului din Marea Britanie

SNETTERTON – Povestea circuitului din Marea Britanie

CROFT – Povestea circuitului din Marea Britanie

THRUXTON – Povestea circuitului din Marea Britanie

OULTON PARK – Povestea circuitului din Marea Britanie

BRANDS HATCH – Povestea celui mai cunoscut circuit din Marea Britanie

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*