TIBERIU TROIA

Vyrus 986 M2 varianta de stradă – Pura follya technologica

Vyrus 986 M2 intră în categoria sportivelor de 600 cc profitând de experiența acumulată în competițiile de vârf.

Vyrus 986 M2

Povestea Vyrus a început în 1985, când Ascanio Rodorigo, fondatorul companiei, a avut ideea înființării unui atelier cu scopul declarat de a-și construi o motocicletă pentru el, complet diferită de ceea ce se găsea pe piață.

În scurt timp, atelierul s-a transformat într-o fabrică omologată pentru producția de motociclete, prima unitate fiind livrată în 2003.

De atunci, Vyrus a produs patru modele diferite care au fost omologate în 27 de țări, producția de serie mică, prețul ridicat și calitatea deosebită făcând din Vyrus un produs exclusivist.

De la motocicletele de stradă la prezența in competiții nu a fost decât un pas.

Vyrus 986 M2

Vyrus 986 M2 în 2015 – FIM – CEV, etapa de la Portimao

În 2015, prima motocicletă Vyrus 986 M2 s-a aliniat la startul Campionatului European Moto 2, făcând o impresie deosebită, în primul rând datorită sistemului antidive care înlocuise furca telescopică tradițională.

Departamentul de curse al companiei a încredințat pilotului Stefano Caracchi o sarcină dificilă, de care tânărul pilot s-a achitat cu succes, clasându-se în primii 20 în primele etape ale Campionatului Italian de Viteză (CEV), una dintre cele mai puternice competiții de profil din lume.

Acum, doi ani mai târziu, compania a prezentat varianta de stradă a motocicletei revoluționare, Vyrus 986 M2, caracteristicile tehnice ale șasiului impresionând în continuare.

Vyrus 986 M2

Vyrus 986 M2 – roata față

Este greu de spus care dintre elementele constructive ale motocicletei este mai spectaculos, cadrul, suspensiile față / spate, caroseria, toate îți taie răsuflarea și îți trebuie timp ca să înțelegi cum sunt realizate și cum lucrează.

Motorul de Honda CBR600RR, care produce 125 CP la 13.000 rpm, este instalat pe un cadrul compus din două piese tip omega inversate, produse prin prelucrare din calupuri masive din aliaj de aluminiu 7075, un material foarte rigid datorită compoziției speciale cu conținut ridicat în zinc.

Cele două piese susțin basculele față / spate și suspensiile dublu balansier cu tije împingătoare.

Vyrus 986 M2

Vyrus 986 M2 – suspensia spate

Sistemul de direcție omologat de Vyrus, denumit de producător Hubsteer, este antidive, face posibilă o distribuție mai bună a maselor pe ambele roți, îmbunătățind stabilitatea motocicletei, controlul ei și gradul de securitate.

Ampatamentul motocicletei este de 1325 mm, iar masa totală la gol este de numai 145 kg.

Formele motocicletei au fost studiate cu ajutorul unui program complex de simulare a dinamicii fluidelor, iar caroseria a fost modificată după multe ore petrecute în tunelul de vânt.

Vyrus 986 M2

Scopul studiului a fost acela de a atinge un coeficient de penetrare necesar pentru a îmbunătăți viteza în linie dreaptă, fără a compromite manevrabilitatea motocicletei la schimbările rapide de direcție.

Cu atâta tehnologie inclusă, prețul final de 25.000 Euro al modelului Vyrus 986 M2, nici nu pare mare, mai ales că toate motocicletele sunt construite pentru fiecare client în parte, ținând cont de dimensiunile, greutatea și solicitările speciale ale pilotului.

Dacă vi s-a părut interesantă povestea noului Vyrus 986 M2, mai jos puteți găsi prezentarea altor motociclete spectaculoase, creații ale unor oameni de geniu.

FGR Midalu 2500 – Povestea motocicletei exotice produsă în Cehia

Gentleman’s Rider, prima motocicletă produsă de VanderHeide

De vorbă cu Torsten Robbens despre Saroléa, motocicleta electrică belgiană

Lazareth LM 847, cu motor V8 Maserati, prezentat la Geneva Motor Show 2016

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*