TIBERIU TROIA

De pe unde am adunat povești cu motoare în 2018

2018 se încheie în curând și, odată cu el, se încheie cel de-al patrulea an de “POVEȘTI CU MOTOARE”.

Povesti cu motoare

Anul acesta a fost pentru mine cel mai agitat de până acum.

Faptul că nu am avut nici un accident cu motocicleta a contat, iar munca depusă în cei trei ani de existență ai blogului “POVEȘTI CU MOTOARE” și-a spus cuvântul.

În afară de testele diferitelor modele, unele așteptate, altele fiind surprize (majore), am avut 10 deplasări.

În general nu mă bucură plimbările, sunt consumatoare de timp, dar cele din 2018 au fost aproape toate importante, imposibil de refuzat.

Am început cu vizita la fabrica Polaris, din Polonia, pe o vreme tipică pentru februarie, cu noroi și ghiață, adică perfectă pentru ATV și SXS, exact ce se produce la Opole.

Opole - Polaris

A urmat cea mai tare deplasare de trei zile pe care am făcut-o până acum, evenimentul organizat de Harley-Davidson în Croația, cu ocazia lansării celor doua noi modele Sportster, Iron 1200 și Forty-Eight Special.

Am savurat o tură de câteva sute de kilometri cu două modele Touring, alte sute de kilometri cu modelele noi, după care, în ultima zi, am învățat deparajul pe pistă de pâmănt, sub atenta supraveghere a lui Ruben Xaus, una din marile vedete ale mondialului de Superbike, pilot care a acceptat să-mi dea și un scurt interviu, nedifuzat până acum.

O etapă de WRC din Portugalia a fost deplasarea în care am stat de vorbă cu Simone Tempestini și Bogdan Marișca, experiență complet neobișnuită pentru mine, situată în afara lumii motocicletelor.

115 ani Harley-Davidson

Nici nu m-am dezmeticit bine, surprins de noutățile oferite de marele circ al mondialului de raliu, că am plecat la Praga. Din nou Harley-Davidson, din nou trei zile, din nou o experiență de neuitat: sărbătorirea a 115 ani de existență Harley-Davidson.

Peste 40.000 motociclete venite din toată Europa și mult mai mulți oameni veniți de pe toate continentele. Aici nu am mers pe motocicleta în cele trei zile, dar nici nu mi-a lipsit asta, spectacolul a fost copleșitor.

Ca și cum nu ar fi fost deajuns, o săptămână mai târziu am plecat la Sachsenring, la etapa de MotoGP, împreună cu prietenii de la Motul.

Alt fel de spectacol, o adevărată desfășurare de forțe, niște sute de mii de oameni care contribuie la reușita unei singure curse de moto.

Sachsenring

După pauza de vară binemeritată a urmat o altă săptămână de foc, cu două deplasări de suflet: concursul de motociclete veterane de la Schwanenstadt, devenit o tradiție pentru organizatori și, mai nou, pentru mine și al treilea eveniment Harley-Davidson al anului, lansarea ultimului Softail, FXDR 114.

Oldtimer Schwanenstadt 2018 a fost cea de-a doua mea participare la concursul organizat de 14 ani în micul și, cu siguranță, voi fi prezent și la editia din 2020, pentru că are loc din doi în doi ani.

Evenimentul este deosebit, oricine poate sta lângă piloti, printre care sunt prezenți în fiecare an mulți campioni mondiali, oameni pe care nu-i putea vedea de aproape cu câțiva ani în urmă, atunci când erau în primele rânduri ale competițiilor internaționale.

Am dat mâna cu Giacomo Agostini, Jon Ekerold și Wayne Gardner, care a acceptat să stăm de vorbă câteva minute, dar și cu trei din primele echipaje de ataș din istoria campionatului mondial.

povesti cu motoare

A doua zi după concurs, din Austria am plecat direct în Grecia, unde a fost prezentat ultimul model Softail lansat de Harley-Davidson, FXDR 114, în cadrul unui prim astfel de eveniment organizat în Grecia, pe niște drumuri de munte asemănătoare cu cele din România.

Au urmat expozițiile internaționale, Intermot și EICMA, cele două mari manifestări tradiționale de la sfârșitul sezonului.

La Intermot am avut șansa să fiu invitat la lansarea modelului Indian FTR1200, una dintre cele mai importante premiere ale firmei americane din ultimii ani, eveniment organizat în cel mai pur stil american, cu o zi înainte de deschiderea expoziției.

EICMA, în afară de spectacolul cu care ne-a obișnuit, a însemnat șansa de a-i întâlni pe Jonathan Rea și Ana Carasco, campioni ai sezonului din mondialul de Superbike, întâlnire care nu ar fi fost posibilă fără ajutorul neprețuit și constant al prietenului meu Tudor, cel care coordonează operațiunea Kawasaki România.

Povesti cu motoare

Ca să închei în glorie sezonul de moto 2018, am participat la inaugurarea expoziției “Arte meccanica in mostra – 95 de ani de motociclism în România în dialog cu Ducati Bande Rosse”, eveniment de marcă organizat și găzduit de Academia Română din Roma, una dintre cele trei școli românești de prestigiu, din afara granțelor țării.

Aici a fost vorba despre pasiune, o colecție extraordinară de realizări ale firmei Ducati, începând de la un radio produs în anii ‘30, până la ultimul model de motocicletă Panigale V4 Speciale, toate expuse lângă trofee, medalii și amintiri legate de începuturile motociclismului în România.

Fiecare expoziție, fiecare concurs, fiecare eveniment a însemnat pentru mine munca de zi cu zi și, împreună cu cele câteva zeci de motociclete testate, din care unele au fost prezentate, altele încă nu, au devenit câte o poveste.

Accademia di Romania - 95 de ani de motociclism în România

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*