TIBERIU TROIA

Ducati Desmosedici RR – primul motor V4 de serie produs de Ducati

Desmosedici RR, o motocicletă înmatriculabilă revoluționară lansată de Ducati cu mult timp înainte ca piața să fie pregătită pentru ea.

Ducati Desmosedici RR

În toamna anului 2017, atunci când Ducati a lansat noul model Panigale V4, mulți au crezut că acesta este primul motor V4 produs de firma din Bologna, uitând de legendarul Ducati Apollo, model artizanal produs în doar două unități, primul motor V4.

Nu numai că Panigale nu a fost echipat cu primul motor V4, dar nu a fost nici măcar primul model de serie cu un astfel de motor.

În vara anului 2004, la World Ducati Week, evenimentul anual organizat de producător pe circuitul de la Misano pentru posesorii de motociclete Ducati din întreaga lume, a fost anunțată viitoarea apariție a unui nou model, replică a motocicletei care participa în MotoGP, Ducati Desmosedici RR (Racing Replica).

Noua motocicletă, model înmatriculabil, prima replică adevărată a unei motociclete de competiție, urma să fie produsă într-o serie limitată de 1500 de unități, achiziția fiind acceptată pe baza unei rezervări online făcute începând cu luna iunie 2006, prioritate având posesorii de Ducati 999R.

Ducati Desmosedici RR

Ducati Desmosedici RR 2008

Desmosedici RR a fost replica motocicletei Desmosedici GP6, cu care Loris Capirosi și Sete Gibernau au concurat în ediția 2006 a MotoGP.

Prima unitate a fost prezentată în ziua rezervată presei a Marelui Premiu al Italiei de la Mugello 2006, când a fost anunțat și ritmul de producție prevăzut, de o motocicletă pe zi.

Desmosedici RR urma să beneficieze de o garanție de trei ani și service, fiind însoțită la livrare de un kit pentru curse, eșapament și o unitate centrală ECU cu setări pentru aprindere și alimentare, având roți Marchesini, forjate dintr-un aliaj de magneziu, model folosit în premieră de Aprilia pe modelul RSVR Tuono, în 2002.

Producția modelului Desmosedici RR a început în octombrie 2007 și s-a încheiat în decembrie 2008, prima unitate a fost livrată în ianuarie 2008, prețul motocicletei fiind 72,500 $ în SUA și 40,000 £ în Marea Britanie.

Printre multe alte premii câștigate de Ducati Desmosedici RR, asociația internațională a blogerilor moto, The Motorcycle Bloggers International (MBI), a decernat motocicletei două premii, “Best Concept Motorcycle 2006” și “Object of Lust”, considerând-o cea mai dorită motocicletă a tuturor timpurilor.

Ducati Desmosedici RR

Motorul V4 al modelului Ducati Desmosedici RR

Fișa tehnică Ducati Desmosedici RR

Motor D16RR în patru timpi, cu patru cilindri în L, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, distribuţie desmodromică, axe cu came acţionate prin pinioane.

Capacitate cilindrică: 989 cmc, cursă și alezaj: 86,0 x 42,56 mm, raport de compresie: 13,5:1.

Putere maximă: 147,1 kW (200 CP) la 13.800 rpm, cuplu maxim: 116,0 Nm la 10.500 rpm.

Cutie de viteze cu șase trepte tip casetă, ambreiaj multidisc uscat cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț.

Cadru tip grindă cu zăbrele hibrid din ţeavă de oţel, subcadru din fibră de carbon, basculă din aluminiu.

Suspensia față: furcă telescopică inversată Ø 43 mm Öhlins FG353P cu cartuș, complet reglabilă, cursă roată față 120 mm.

Suspensia spate: monoamortizor Öhlins PRXB complet reglabil, cu reglare hidraulică a preîncărcării, cursă roată spate 120 mm.

Ducati Desmosedici RR

Frână față hidraulică cu dublu disc semi-flotant de Ø 330 mm x 6 mm din oţel și etrier radial monobloc Brembo cu patru pistonașe Ø 34 mm.

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 240 mm din oţel și etrier flotant cu două pistonașe Ø 34 mm.

Roată faţă 17”, roată spate 16”, roți Marchesini forjate din aliaj de magneziu, cu 7 spiţe.

Anvelopă față: Bridgestone 120/70 ZR17 BT-01F Uno
Anvelopă spate: Bridgestone 200/55ZR-16 BT-01R Uno

Ampatament: 1430 mm, înălțime la şa: 830 mm, masă la gol: 171 kg.

Viteza maximă: 303 km/h, capacitate rezervor: 15,0 ltr.

.

Pentru cei care nu au citit povestea primului motor V4 produs de Ducati, am postat mai jos articolul despre modelul Apollo și cel despre noul Panigale V4.

Ducati Apollo – povestea primului motor V4 produs de Ducati

Desmosedici Stradale, noul motor V4 prezentat de Ducati

Ducati Panigale V4 R, cea mai puternică motocicletă de serie lansată în 2018

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedInTwitter și  Google+, iar filmele sunt postate pe YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*