TIBERIU TROIA

Călare pe Harley-Davidson Iron 883, Elena a traversat șapte țări din Africa

O domnișoară singură, călare pe un Harley-Davidson, prin Africa, timp de trei luni și jumătate, fără nici o problemă, totul numai lapte și miere.

Așa sună povestea pe care mi-a spus-o Elena.

Singură într-o lume străină care a primit-o cu brațele deschise, traversând șapte țări din Africa, în care totul a fost o poezie fără sfârșit și toate astrele s-au aliniat pentru o poveste romantică.

Așa mi-a descris Elena aventura ei prin cel mai sărac continent din lume.

Treizeci de kilometri de noroi până la jumătatea roții, alte câteva zeci de kilometri de nisip și pietroaie cam ca în Raliul Dakar, porțiuni pe care ea nu le-a putut străbate și motocicleta i-a fost condusă de câte un localnic, după niște ore de așteptare, au fost trecute de Elena la capitolul întâmplări amuzante.

Un râu care a inundat șoseaua și a blocat drumul preț de vreo 14 ore, situație limită pentru cei mai mulți dintre noi, mi-a fost descrisă ca un moment distractiv, iar faptul că nu a făcut nici o pană de cauciuc în cei 16.000 kilometri ar fi trebuit să mă convingă că e ceva absolut normal și că pana mea de cauciuc făcută în fața Hotelului Hilton din București este ieșită din comun.

O sută de zile de mers cu motocicleta în necunoscut și nu se știe câte căzături în această perioadă, fără nici un levier în trusa de scule, nu au reprezentat o problemă pentru ea, iar faptul că la înapoiere cablul de ambreiaj s-a rupt în fața magazinului Harley-Davidson din Maroc a fost ceva legat de karmă și spiritualitate: astrele au avut grijă ca așa ceva să nu se întâmple în celelalte șase țări traversate, în care nu există magazin Harley-Davidson (deci nici piese).

Mulțumită formației ei de psiholog, Elena a prețuit și apreciat prieteniile legate în cele peste 50 de case necunoscute în care a fost găzduită, simțind că nimic rău nu i se poate întâmpla, doar plecase la drum încrezatoare în curățenia sufletească a tuturor celor pe care urma să-i întâlnească prin pustiurile africane.

Elena

În cazul în care povestea pe care am auzit-o este 100% adevărată, nu sunt convins că ăsta este un exemplu de “așa da”.

Cum să pleci la drum de una singură, cu te miri ce trusă de scule (pe care oricum nu ar fi putut să le folosească), bazându-te pe un curs de mecanică de 2-3 zile ?

Cum pot să înțeleg un astfel de demers, atât timp cât mi-a povestit că a învățat cum să ungă singură cureaua de transmisie ? Mai rămânea să-mi explice cum se pune vaselină pe discurile de frână…

Iar dacă povestea este alta decât cea prezentată, atunci nu pot să cred că vorbim de o pasiune fără margini pentru motocicletă, obiect recent descoperit de Elena, ci, mai degrabă, de un mod rapid de a-și face publicitate pentru eventuale sponsorizări si strângere de fonduri, prin intermediul unor contacte serioase.

Pentru Harley-Davidson nu putea exista o reclamă mai bună decât un Iron 883 care străbate noroaiele Africii cu anvelopele de stradă și se pare că și pentru Elena povestea are același rol.

Vreau să văd și eu ce român obișnuit, care locuiește în Italia, venit într-o vacanță de câteva zile în România, reușește în decurs de 48 de ore să fie prezent în trei studiouri de televiziune, dintre care la Măruță și la Teo Show în direct.

Fiecare este liber să tragă concluzii despre povestea de mai sus și să facă așa cum îl taie capul, dar cred că nici un motociclist, tată de fată, nu și-ar sfătui copila să plece singură la drum prin Africa, cu o motocicletă pe care nu poate s-o ridice de jos.

Asta dacă luăm de bună povestea de mai sus…

Este foarte posibil ca varianta mea a acestei povești să deranjeze multă lume, dar asta este părerea mea, nu vreau să vă mint…

Elena

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe   FacebookLinkedInTwitter și  Google+, iar filmele sunt postate pe YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*