TIBERIU TROIA

Honda Africa Twin CRF1100L – test şi prezentare – varianta video

Am făcut un drum de Cluj dus-întors ca să înțeleg ce oferă și ce poate noul Honda Africa Twin CRF1100L și, mai ales, dacă este pentru mine.

Nu e nici o vitejie să mergi până la Cluj cu motocicleta, probabil că toți ați făcut-o sau o veți face, nu e un motiv de laudă.

Pentru mine a fost o experiență utilă, trebuia să realizez materialul filmat de mai sus și, la ora la care am plecat la drum, motocicleta disponibilă pentru test era una cu cutie de viteze tradițională.

Bucurie mare, sunt adeptul cutiei normale, cel puțin pentru traficul aglomerat din orașe. Din orașele cu trafic nefiresc, așa cum este la noi, nu mă refer la orașele aglomerate în care se merge tare, dar fără psihopați și șoferi labili psihic, ca în București.

Inițial trebuia să merg singur, dar în ultimul moment Tudor, prietenul meu care conduce operațiunea Kawasaki România, a hotărât să vină cu mine.

Honda Africa Twin CRF1100L

Nu plecam la curse, nu aveam de gând să alergăm de nebuni, nu era nici o grabă, dar Tudor mergea cu un Kawasaki Ninja 1000 SX, motocicletă care m-a impresionat în acest an.

Oare avea să facă față pe viraje Africa Twin unei motociclete cu un puternic caracter sportiv ?

O testasem cu puțin timp înainte de drumul nostru până la Cluj și îmi rămăsese gândul la ea.

Planul era să ne abatem de la drum și să facem o vizită înainte de a ajunge la Cluj, dar am mers fără nici un sistem de orientare, din talent și, bineînțeles că am greșit drumul și am făcut mai mulți kilometri decât era planificat.

Am filmat și la dus și la întors, eram mulțumit de materialul făcut și, ca să fie treaba bună, la întoarcere am stricat mare parte din fișierele filmate.

Honda Africa Twin CRF1100L

Nu se putea să ilustrez vorbele cu cât salvasem din filmare, așa că a fost nevoie să mai fac o tură.

Inutil să mai merg odată la Cluj, peisaje frumoase sunt peste tot, astfel încât am hotărât să fac un Transfăgărășan mai lung. Partener de serviciu, Tudor.

El cu același Ninja 1000 SX, eu cu Africa Twin, dar de data asta versiunea cu dublu ambreiaj, motocicleta cu cutie normală nu mai era disponibilă.

Așadar aproape 1000 kilometri cu cutie normală și vreo 700 cu dublu ambreiaj.

Cred că pot să le compar și să le evaluez fără marjă mare de eroare.

Honda Africa Twin CRF1100L

Prima constatare este că motocicleta este mare. Nu sunt probleme în mers, ci pe loc, la parcare, la manevre pe loc, la stop, mai ales după 5-600 de kilometri parcurși.

Eu am 1.72 m și 68 kg. Pentru un utilizator cu greutate și înălțime apropiate nu o recomand. Mai ales atunci când urmează să fie folosită cu pasager și cu bagaje.

Probabil că ar fi mai bună Africa Twin 750, atunci când va apare.

La drum mi-am schimbat părerea despre cutia automată (cu dublu ambreiaj).

Este extraordinară, lucrează fără greșeală, te scoate din orice încurcătură și nu te lasă să faci greșeli.

Honda Africa Twin CRF1100L

Pe virajele de pe Transfăgărășan pulverizezi orice concurent, poți să mergi cât vrei de tare, nu ai cum să greșești, schimbă ea pentru tine și schimbă bine tot timpul.

În ceea ce privește plecările de pe loc și rolul pe care îl are această cutie automată în formarea piloților începători, rămân la părerea mea.

La plecările de pe loc motocicleta conduce, nu pilotul iar piloții începători, dacă se obișnuiesc cu dublul ambreiaj, nu vor fi în stare să conducă niciodată o motocicletă cu cutie de viteze normală.

În rest, Africa Twin CRF1100L este o sculă pe care te poți baza și nu se poate compara cu nimic, mai ales dacă este utilizată și în afara asfaltului.

Și da, face față pe viraje oricărei motociclete.

Honda Arfica Twin CRF1100L

Fișa tehnică Honda Africa Twin CRF1100L

Motor în patru timpi, cu doi cilindri paraleli, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică PGM-FI.

Capacitate cilindrică: 1084 cmc, alezaj x cursă (mm): 92,0 x 81,5 mm.

Putere maximă: 100,5 CP (75,0 kW)/7500 rpm, cuplu maxim: 105,0 Nm/6250 rpm, raport de compresie: 10,1:1.

Cutie de viteze cu şase trepte, dublu ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Cadru semidublu leagăn, subcadru şi basculă din aluminiu.

Honda Africa Twin CRF1100L

Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată Showa Ø 45 cu cartuş, complet reglabilă, cursă roată faţă: 230 mm.

Suspensia spate: Pro-Link cu monoamortizor Showa cu gaz, complet reglabil, cursă roată spate: 220 mm.

Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 310 mm,etriere radiale cu patru pistonaşe, ABS cu dublu circuit.

Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 256 mm, etrier cu un pistonaş, ABS cu dublu circuit decuplabil.

Roată faţă 21”, roată spate 18”, roţi cu jante din aluminiu şi spiţe.

Honda Africa Twin CRF1100L

Anvelopă faţă: 90/90-21M/C 54H, spate: 150/70R18M/C 70H, cu cameră.

Lungime: 2330 mm, ampatament: 1575 mm, înălţime la şa: 850/870 mm.

Gardă la sol: 250 mm, masă la plin: 236 kg (DCT).

Capacitate rezervor benzină: 18,8 litri, consum mediu: 4,8 ltr./100 km (DCT).

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 17 octombrie 2020.

Motocicleta Honda Africa Twin CRF1100L testată a fost pusă la dispoziție de importatorul autorizat, compania Honda Trading România.

Honda Africa Twin CRF1100L

Echipamentul folosit la testul modelului Honda Africa Twin CRF1100L

Cască Suomi MX Tourer – Motor Team

Geacă Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors

Pantaloni Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors

Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors

Mănuşi Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Honda Africa Twin CRF1100L

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*