TIBERIU TROIA

Yamaha MT-10 model 2022 – ce e nou și date tehnice

Mai multă putere, tehnologie îmbunătățită și design actualizat conform cerințelor utilizatorilor de tip nou, acestea sunt atributele noului Yamaha MT-10.

Yamaha MT-10 model 2022

MT-10 și versiunea evoluată MT-10 SP au reprezentat până la apariția noii generații vârful de gamă al celei mai populare game de motociclete Yamaha, modelele naked.

Noua generație aduce multe plusuri, sisteme sau dotări care erau instalate pe versiunea SP sau care existau ca opționale pentru modelul anterior.

Yamaha prezintă noul MT-10 ca o evoluție și chiar asta reprezintă, existând multe similitudini cu generația anterioară, începând cu cadrul Deltabox, derivat din cel al sportivei R1, cu o mică majorare a ampatamentului.

Motorul este și el derivat din cel al modelului R1, dar are componente diferite pentru a adapta funcționarea motorului la modul de utilizare al unei motociclete naked.

Yamaha MT-10 model 2022

Bielele sunt din oțel, mai grele decât cele din titan instalate pe motorul de superbike, iar setările motorului sunt modificate pentru obținerea unui cuplu în plaja de turații de mijloc, în loc de putere la turații înalte.

Asta nu înseamnă că MT-10 nu are suficientă putere. Dimpotrivă.

Pentru 2022 puterea a fost majorată la 165,9 CP/11.000 rpm și cuplul la 112 Nm/9.000 rpm.

Nu este o creștere mare față de vechiul model, dar aceste performanțe sunt obținute de un motor Euro 5, care poluează mai puțin iar intenția producătorului a fost de a mări cuplul între 4.000-8.000 rpm, acolo unde acesta este simțit mai des în timpul utilizării.

Yamaha MT-10 model 2022

Urmând exemplul modelului MT-09, inginerii de la Yamaha au instalat pe MT-10 un airbox reglat acustic cu trei tuburi de admisie de lungime și diametru neuniform reglate, pentru a rezona la tonuri specifice, armonizându-se într-un sunet atrăgător. Deși limitele legale de zgomot înseamnă că nu poate fi mai tare decât înainte, MT-10 2022 are niște grile de amplificare acustică montate pe rezervor pentru a direcționa sunetul de admisie către pilot.

Nu există nicio modificare a suspensiei KYB a modelului de bază sau a etrierelor de frână derivate din cele de pe R1, deși noul MT-10 este echipat cu o pompă de frână radială Brembo, evident superioară celei vechi.

Bordul este nou, TFT color de 4,2” și se află în centrul unei game de îmbunătățiri tehnologice care încep cu o accelerație ride-by-wire îmbunătățită, asistată de o unitate de măsurare inerțială IMU cu șase axe, pentru a permite utilizarea unui pachet complet de sisteme de control și siguranță.

Yamaha MT-10 model 2022

Sistem de control al plecărilor pe o roată, control al frânei de motor, ABS și control al tracțiunii active pe viraje și sistem de control al derapajului SCS, toate fiind instalate în configurație standard.

Patru moduri de pilotaj oferă presetări pentru sistemele de control, deși sunt reglabile individual.

Există, de asemenea, patru moduri de livrare a puterii pentru răspunsul motorului și al accelerației.

Noutățile tehnologice continuă cu un quickshifter, oferit până acum opțional și un limitator de viteză variabil, care poate fi setat pentru a nu depăși viteza legală pe o anumită porțiune de drum.

Yamaha MT-10 model 2022

Fișa tehnică Yamaha MT-10 model 2022

Motor în patru timpi, cu patru cilindri, CP4, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică.

Capacitate cilindrică: 998 cmc, alezaj x cursă (mm): 79,0 x 50,9 mm.

Putere maximă: 165,9 CP (122,0 kW) / 11.500 rpm, cuplu maxim: 112,0 Nm / 9.000 rpm, raport de compresie: 12,0:1.

Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Yamaha MT-10 model 2022

Cadru tip Diamant turnat din aluminiu, basculă din aluminiu.

Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată KYB Ø 41 complet reglabilă,  cursă  roată  faţă: 120 mm.

Suspensia spate: monoamortizor KYB cu reglaj pe preîncărcare şi revenire, cursă roată spate: 120 mm.

Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 320 mm, pompă Brembo radială, etriere radiale Nissin cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje.

Yamaha MT-10 model 2022

Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 220 mm, etrier cu un pistonaş, ABS activ pe viraje.

Roată faţă/spate 17”, jante cu cinci spiţe duble, forjate din aliaj de aluminiu.

Anvelope Bridgestone Battlax S22, faţă: 120/70ZR17M/C (58W), spate: 190/55ZR17M/C (75W),  fără cameră.

Lungime: 2100 mm, ampatament: 1405 mm, înălţime la şa: 835 mm, gardă la sol: 135 mm.

Masă la plin: 212 kg, capacitate rezervor benzină: 17 litri, consum mediu: 6,83 ltr./100 km.

Yamaha MT-10 model 2022

Pentru cei care nu cunosc modelul MT-10, am postat mai jos prezentarea primei generații a acestui model, postat cu ceva vreme în urmă.

Yamaha MT-10 – test şi prezentare video

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*