TIBERIU TROIA

Honda SH 150i, scuterul cu care voi merge în această vară

De-a lungul sezonului rece am prezentat modele spectaculoase, care nu puteau fi testate, fiind rare sau scumpe sau pur și simplu imposibil de utilizat pe vreme rece, cu aderență scăzută.

Acum că a început sezonul moto cu adevărat, vă propun să coborâm cu picioarele pe pământ și să căutăm utilitatea, nu numai senzaționalul.

Primul vehicul recomandat pentru folosință utilitară pe care îl prezint în acest sezon este scuterul Honda SH 150.

Nu am ales întâmplător acest model, este scuterul cu care mă voi deplasa în trafic în acest an și vă voi spune care au fost criteriile care m-au dus la alegerea modelului SH 150i.

Unii dintre prietenii mei nemotocicliști, auzind că voi merge cu Honda SH 150 m-au întrebat: bine mă, după o viață pe două roți ti-ai luat un scuter SH ? N-ai putut și tu să iei ceva nou ?

SH nu este abrevierea de la second hand, ci de la super handling, super manevrabil și toate modelele din familia SH sunt într-adevar foarte manevrabile.

Povestea acestor modele a început cu mulți ani în urmă, în 1984 și în prezent s-a ajuns la cea de-a 7-a generație. În cei peste 40 de ani de existență, modelele SH au avut motorizări între 50 si 350 cmc, multe dintre aceste modele fiind nu numai cele mai vândute scutere Honda, ci cele mai vândute scutere în general în Europa.

Honda SH 150

În unele țări, scuterele Honda SH au fost ani la rând în topul vânzărilor de vehicule cu două roți, iar în Italia, țara în care aceste modele se fabrică în prezent, SH 150 și SH 300, devenit SH 350, domină piața scuterelor. 

Probabil că acum, cei care cunosc situația vânzărilor din Italia vor spune: păi da, dar în Italia cea mai vândută motocicletă din ultimii ani a fost Benelli TRK 502, fabricată în China și cu multe probleme care vin la pachet cu motocicleta.

E adevărat, mulți dintre clienții din peninsulă sunt zgârciți și caută modele ieftine, dar nu toți și nu acesta este motivul pentru care modelele SH sunt cele mai vândute.

Honda SH 150

Detaliile care au transformat familia SH într-o gamă de succes sunt ușor de remarcat și sunt aceleași la toate modelele actuale: motoare performante și economice, roți pe 16, podeaua plată și fiabilitatea unanim recunoscută a produselor Honda. Nu degeaba circulă în România vorba “Honda-i Hondă” și de data asta este perfect justificată.

Acest SH 150 face parte din cea de-a 7-a generație SH, lansată pe piață în 2020 și are un motor enhanced Smart Power + în 4 timpi, monocilindric, răcit cu lichid, de 157 cmc, cu 4 supape, care produce o putere maximă de 16,8 cai la 8500 rpm și un cuplu maxim de 14,9 Nm la 6500 rpm, prima generație de motoare Honda care respectă normele EURO 5+.

Fiind o adevărată capodoperă a centralizării maselor, motorul are radiatorul de răcire înglobat, nu este poziționat ca la toate motocicletele în față iar pe cămașa cilindrului sunt niște caneluri minuscule, care rețin uleiul, asigură ungerea, reduc consumul de ulei și ajută la răcire.

Honda SH 150

Prin implementarea acestor tehnologii care reduc frecările s-a obținut și un consum redus de combustibil: 2,2 litri/100 km, consum influențat și de sistemul Stop & Go decuplabil, care, atunci când este activ, oprește motorul după 3 secunde de funcționare la relanti, motorul pornind la cea mai mică mișcare a accelerației.

Alte atuuri ale modelului SH 150i: are controlul tracțiunii, frâne bune, pe disc față/spate, e scurt, 2090 mm și ușor – 134 kg, drept pentru care e deosebit de manevrabil, roți turnate din aliaj de aluminiu echipate cu anvelope bune, Michelin City Grip fără cameră, este echipat în configurație standard cu priză USB sub șa, topcase, deflectoare la mâini și un mare parbriz, care pentru unii este un plus, pentru alții un minus.

Honda SH 150

Dacă tot vorbim despre plusuri și minusuri să vă spun de ce am ales modelul Honda SH 150i.

De ce Honda e simplu și am mai spus: fiabilitate, roți pe 16 și podeaua plată.

De ce 150 și nu 350 ? Pentru că voi folosi scuterul exclusiv în oraș, 157 cmc și aproape 17 cai putere sunt mai mult decât suficienți, e mai ușor cu 38 kg și cu 7 cm mai scurt.

Dar asta este valabil pentru mine. Dacă aș fi avut 1,85 m sau mai mult, probabil că aș fi fost nevoit să aleg modelul de 350, care îți limitează manevrele, cu cele 38 kg și cei 7 cm în plus. Pentru unii poate nu contează, pentru mine da.

Honda SH 150

Acum să vă spun și ce nu mi-a plăcut la scuter. Amortizoarele sunt dure. Nu cele mai dure pe care le-am întâlnit, dar mi-ar fi plăcut să fie mai moi și să reacționeze mai repede.

Pe de altă parte îi înțeleg pe cei de la Honda. Niște amortizoare bune costă peste 1500 de euro, iar modelul SH 150i costă în România 4580 euro, adică amortizoarele ar fi exact o treime din valoarea scuterului, nu ai cum să pui piese scumpe, ca să nu arunci prețul în aer, preț care, pentru unul dintre cele mai bune scutere Honda, este competitiv.

Parbrizul este mare, mult prea mare. Honda SH 150Pentru o mătușică prevăzătoare, care nu vrea să o picure ploaia pe față poate e bun, dar pentru o utilizare mai dinamică este prea înalt, în prima săptămână am dat cu capul în el de 100 de ori.

Spațiul de depozitare de sub șa e mic, nu încape nici măcar o cască simplă. Din acest motiv probabil că scuterul este oferit cu topcase inclus, dar pentru cineva care folosește obiecte mai lungi, cum sunt trepiedele mele, pe care trebuie să le car atunci când fac aceste filme, spațiul nu este bine organizat.

Dar toate aceste observații sunt foarte subiective, sunt mii de oameni pentru care amortizoarele vor fi bune, parbrizul potrivit și spațiul de depozitare suficient, așa că puneți mâna și testați scuterul, sunt sigur că o să vă placă.

Honda SH 150

Fiecare zi din viață este câte o poveste iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate pe blogul POVESTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe Instagram și pe canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*