TIBERIU TROIA

Honda PCX 125, cel mai vândut scuter în România

În acest sezon am prezentat mai multe scutere de 125 pentru că ele reprezintă acum categoria cea mai căutată în România, de când a ieșit legea care permite utilizarea lor cu permis categoria B. Și, ca să nu mai pierdem timpul, azi am adus cel mai vândut scuter din țara noastră, modelul Honda PCX 125.

Honda este cel mai mare producător de motociclete din lume, cu peste 15 milioane de unități vândute anual și unul dintre modelele de succes este PCX 125, asta cel puțin în Europa.

Începând din anul 2010, de la apariția acestui model, în Europa au fost vândute peste 140.000 de unități.

Și România se înscrie în această tendință, scuterul PCX fiind cel mai vândut model în 2024, cu 486 de unități, din totalul de 2122 de unități Honda înmatriculate în țara noastră, care reprezintă 20,8% din înmatriculările totale.

Asta înseamnă că din 5 motociclete și scutere cumpărate în România, unul a fost Honda sau, dacă vorbim de PCX, 5 din 100 de unități vândute în România au fost Honda PCX 125.

Honda PCX 125 2025

Cum se explică succesul repurtat de acest scuter și mai ales de unde numele de PCX ?

Sunt sigur că 90% din cei care au cumpărat acest model habar nu au de ce se numește PCX, poate de acum înainte vor ține minte – PCX – Personal comfort la nivelul X.

Este într-adevăr un scuter comod, cu o poziție relaxată a pilotului, protecție bună la vânt, spațiu de depozitare generos și calitate a produsului, foarte bine lucrat și finisat la fabrica din Tailanda.

Această ultimă variantă 2025 vine cu multe îmbunătățiri, care nu sunt foarte evidente, dar pot fi observate la o analiză atentă: carenajul a fost modificat și oferă un spațiu de depozitare de sub șa majorat, mai mult loc la picioare și o priză USB-C în buzunarul frontal.

Bordul are un ecran nou de 5 inch TFT, care oferă control intuitiv, claritate în lumină puternică și conectivitate Honda RoadSync a telefoanelor inteligente.

Honda PCX 125 2025

Setările unității electronice de control ECU au fost optimizate, a fost schimbată poziția catalizatorului, adăugat un nou senzor de oxigen și, nu în ultimul rând, amortizoarele spate sunt acum cu compensator extern și frâna spate pe tambur a generației anterioare a fost înlocuită cu cu disc de 220 mm.  

Modificările implementate motorului au făcut ca modelul 2025 să respecte normele de poluare Euro5+, chiar dacă performanțele motorului enhanced Smart Power Plus sunt similare cu cele ale generației anterioare: răcit cu lichid, SOHC, 4 supape, 12,5 CP la 8750 rpm și 11,7 Nm la 6500 rpm.  

Un motor care permite scuterului să atingă o viteză maximă de 98 km/h și să reușească un consum mediu de 2,1 ltr/100 și care, datorită capacității rezervorului de 8,1 litri, oferă o autonomie de 385 km.

Honda PCX 125 2025

Propulsorul este instalat pe un cadru dublu leagăn, cu un ampatament de 1315 mm, cu unghiuri modificate față de modelul vechi, cu roți de 14 pe față, respectiv 13 pe spate și anvelope puțin mai mari, masa la gol a scuterului fiind de 133 kg.

Dar modificările importante implementate pe modelul 2025 privesc amortizoarele și sistemul de frânare. În timp ce pe față au fost păstrate aceleași componente ca ale generației 2023, la versiunea DX au fost instalate amortizoare mai eficace pe spate, cu compensator extern și frână hidraulică pe disc, la ambele variante, standard și DX, cu discul de 220 mm, aceeași dimensiune existentă și pe față și etrier cu un pistonaș, un motiv în plus să folosim corect, cu încredere și frâna spate, lucru nerespectat în multe școli moto.

Honda PCX 125 2025

Când auzi atâtea lucruri bune despre un scuter și mai este și Honda, te-ai aștepta să fii nevoit să-ți vinzi un rinichi ca să-l cumperi și, cu toate astea, nu e chiar așa. Prețul oferit de importator în perioada în care am filmat această prezentare, iunie 2025, este 4150 euro, respectiv 4450 pentru versiunea DX pe care am filmat-o.

Nu este cel mai ieftin scuter de pe piață, nici cel mai scump. Dar cu siguranță este unul dintre cele mai arătoase și unul dintre cele mai bune. Eu personal prefer modelul SH al aceluiași producător, pentru podeaua plată și manevrabilitatea mai bună, dar recunosc că PCX are spațiul de depozitare de sub șa mai mare.

La urma urmei, alegerea este o chestie foarte subiectivă și personală, fiecare își are propriile criterii și motive. Așa că, nu-mi rămâne nimic altceva decât să vă urez spor la scutereală, cel pe care îl aveti sau îl veți cumpăra să vă aducă mii de kilometri de bucurii !

Honda PCX 125 2025

Fiecare zi din viață este câte o poveste iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate pe blogul POVESTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe Instagram și pe canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*