TIBERIU TROIA

Yamaha XSR700, prima motocicletă din familia Faster Sons

Dezvoltată pe platforma modelului MT-07, XSR700 este inspirat din formele legendarei XS-1, o motocicletă care a făcut istorie.

Yamaha a lansat în 2015 conceptul Faster Sons.

Înca de la început mi s-a părut un nume a cărui semnificație trebuie explicată fiecărui client în parte.

Este vorba de o familie de modele inspirate din formele motocicletelor pe care părinții noștri le foloseau și modificau. De fapt, mai mult părinții voștri, nu ai mei, pentru că motocicletele de care vorbesc au fost și ale generației mele. Chiar familia XS, din care făcea parte XS-1, de 650 cc, sursa inspirației creatorilor noului XSR700, a fost una dintre cele mai iubite game de motociclete ale anilor ‘70.

Yamaha XSR700

Îmi aduc aminte cât de mândru eram de motocicleta XS400 pe care dădusem o mică avere și cum mai torcea motorul fantastic cu ai săi 38 CP, pe care azi nu i-ar mai băga în seamă nici începătorii.

Anii au trecut, cerințele pietei s-au schimbat, dar se pare că gusturile folositorilor de motociclete se îndreaptă din nou către formele clasice.

La lansarea motocicletei și prezentarea noului concept Faster Sons, coordonatorul proiectului a spus, mai în glumă, mai în serios, că s-au inspirat din succesul înregistrat de Ducati, care a lansat marca Scrambler Ducati.

Chiar dacă primele modele ale noii familii Scrambler Ducati sunt concurente ale motocicletei Yamaha XSR700, familia Faster Sons a fost gândită diferit față de proiectul Scrambler Ducati.

Yamaha XSR700

Yamaha a hotărât să dezvolte diferite modele, de diferite capacități cilindrice, modele de succes din istoria recentă a firmei celor trei diapazoane, față de Scrambler Ducati, ale cărei modele se bazează pe același motor de 803 cu doi cilindri în L și distribuție Desmodromică, cu o singură variantă de 400 cc, care nu a înregistrat același succes repurtat de modele mari.

XSR700 a păstrat toate avantajele modelului MT-07 de la care s-a plecat și prezintă caracteristici tehnice diferite care îi îmbunătățesc ciclistica și ținuta de drum. Cele 4 kg în plus și cei 10 cm adăugați la înălțimea șeii nu incomodează ci, dimpotrivă, îi conferă mai multă stabilitate și o poziție de pilotaj mai bună.

Formele mai ciudate ale motocicletei și designul aparent dezlânat, neunitar, sunt de fapt o invitație la modificări, foarte ușor de făcut. Farul, masca aflată peste rezervor, șaua și stopul de spate pot fi foarte ușor înlocuite, cu reale șanse de a îmbunătăți aspectul motocicletei.

Prin detaliile constructive simple, XSR700 vine ca o continuare a inițiativei producătorului Yamaha, care a propus celor cu abilități tehnice și amatorilor de customizare concursul Yard Built, manifestare încununată de un succes recunoscut.

Yamaha XSR700

Noul preț al motocicletei Yamaha XSR700 în România, publicat de Yamaha cu puțin timp în urmă, este 7.650 EURO, toate taxele incluse și poate fi comandat la firma Motodynamics SRL, importatorul oficial pentru România al produselor Yamaha și din rețeaua dealerilor oficiali.

XSR700 este disponibil și în varianta limitată de 35 Kw, model al cărui preț este de 7.750 EURO.

.

Materialul filmat a fost prezentat la Digi24, în rubrica moto a emisiunii La Volan din  11 martie 2017.

Dacă v-a plăcut prezentarea modelului XSR700, puteți găsi mai jos alte articole despre motocicletele Yamaha, sau teste făcute cu cele mai interesante modele ale aceluiași producător, articole postate până acum.

Yamaha Tracer 900 – test și prezentare

Yamaha Tracer 700 – test și prezentare

Yamaha MT-10 – test şi prezentare video

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*