TIBERIU TROIA

Am testat modelul Polaris GENERAL 1000 EPS Deluxe ABS – prezentare video

Chiar dacă vehiculele cu patru roți pentru teren accidentat nu sunt una dintre pasiunile mele, am testat unul dintre ultimele modele Polaris, GENERAL 1000 ABS.

Am răspuns invitației făcute de importatorul Polaris în România, firma ASP Group din București și am plecat în Polonia, în orașul Opole, unde concernul Polaris a inaugurat cu trei ani în urmă singura fabrică din Europa.

Aici se produc numai vehicule de teren, ATV-uri și SXS (side-by-side), vehicule omologate în țara noastră ca tractor sau moto cvadriciclu.

Am testat două dintre modelele produse, primul din gama utilitară Ranger care a împlinit 20 de ani de la apariția pe piață, modelul RANGER XP® 1000 EPS și GENERAL™ 1000 EPS Deluxe ABS.

Evenimentul a fost organizat pentru jurnaliștii din câteva țări și a fost pentru prima dată când nu am fost organizați în grupe alcătuite pe criterii geografice (a se citi economice).

Polaris General 1000

În afară de noi, cei din România, au participat gazetari din Austria, Germania și Portugalia, toți fiind echipați ca la carte (da’ nici noi nu ne-am făcut de râs).

După ce am vizitat fabrica, am plecat încolonați pe șosea, către un poligon militar în care fusese amenajată o pistă pentru acest fel de vehicule, având la dispoziție nu mai puțin de 8 unități din modele și cilindree diferite.

Trebuie să mărturisesc că cei 10-20 de kilometri parcurși pe asfalt nu au făcut altceva decât să mă indispună serios, având tot timpul senzația că drăcia pe care o conduc urmează să se dezintegreze.

Impresia inițială s-a schimbat imediat ce am intrat pe teren accidentat, unde drăcia s-a transformat instantaneu într-o jucărie simpatică, cu posibilități nelimitate.

Am mers mai mult cu unul dintre modele, pe care l-am prezentat în materialul filmat, a cărui fișă tehnică este mai jos.

Polaris General 1000

Polaris GENERAL 1000 are un motor ProStar de 999 cc, în 4 timpi, cu doi cilindri gemeni, DOHC, răcit cu lichid, cu transmisie automată PVT (Passively Variable Transmission), care dezvoltă o putere maximă de 100 CP și un cuplu maxim de 87 Nm.

Realizat în fabrica proprie din Opole, Polonia, singura fabrica Polaris din Europa și lansat în 2015, modelul GENERAL este primul side-by-side omologat ca tractor care are ABS, transformând un vehicul versatil (modelul Ranger), într-unul mai bun pentru muncă și timp liber.

Una dintre cele mai eficace dotări ale modelului GENERAL este servo-direcția electronică (Electronic Power Steering), sistem datorită căruia pilotajul este mult mai comod, efortul depus de pilot fiind considerabil mai mic.

Cele două modele Polaris testate, GENERAL 1000 ABS și RANGER XP 1000 pot fi achiziționate de la magazinele firmei ASP Group, importatorul autorizat Polaris în România sau din rețeaua dealerilor autorizați ai acestei companii.

Polaris General 1000

Materialul filmat a fost prezentat în rubrica moto a emisiunii La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 17 februarie 2017.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*