TIBERIU TROIA

Indian FTR 1200 – născut pe pista de Flat Track, construit pentru stradă

Epopeea versiunii înmatriculabile a motocicletei câștigătoare în cursele de Flat Track s-a încheiat: Indian FTR 1200 va putea fi achiziționat în 2019.

Indian FTR 1200

Cu un an în urmă, la EICMA 2017, Indian a prezentat un model concept, o replică a motocicletei FTR 750, o adevărată operă de artă, un amestec de oțel, fibră de carbon și aluminiu, încercând să afle opinia publicului.

Motocicleta a fost admirată și imediat au început întrebările: când va deveni Indian FTR 1200 motocicletă de serie ?

Câteva luni mai târziu, compania Indian a anunțat că decizia a fost luata și motocicleta înmatriculabilă va intra în producție.

Indian FTR 1200

Evenimentul de lansare a noului model Indian FTR 1200

Noul model a fost lansat în octombrie, cu o zi înainte de deschiderea expoziției de motociclete de la Köln, Intermot 2018, în cadrul unui eveniment fastuos.

De altfel, Indian a fost singurul producător care a organizat lansarea unui nou model în afara expoziției, evenimentul având loc într-o sală de evenimente aflată în apropierea complexului expozițional.

Am avut privilegiul să fiu invitat la evenimentul de lansare a noului model organizat de Indian, alături de zeci de jurnaliști din întreaga lume.

Indian FTR 1200

Campionul american Jared Mees introduce pe scenă motocicleta Indian FTR 1200

La prezentarea noului Indian FTR 1200 a participat pe scenă CEO-ul grupului Polaris, din care face parte firma Indian, iar noua motocicletă a fost introdusă pe scenă de Jared Mees, de cinci ori campion AMA în cursele de Flat Track, una dintre marile vedete ale circuitelor de pământ și zgură din cadrul campionatelor americane de specialitate.

Momentul în care motocicleta a apărut în sală a fost marcat de uralele asistenței, toți cei prezenți fiind entuziasmați de formele îndrăznețe ale motocicletei și de prezența marelui campion american.

După discursuri, obișnuitele sesiuni foto și momente deosebite oferite de artiști plastici și vedete prezente în sală, întâlnirea a continuat în stilul clasic al evenimentelor tipice companiilor americane, până târziu în noapte, cu mâncare și băutura pe săturate.

Indian FTR 1200

Împreună cu Jared Mees la lansarea modelului Indian FTR 1200

Fișa tehnică Indian FTR 1200

Motor în patru timpi cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică

Capacitate cilindrică: 1203 cmc, cursă și alezaj: 102,0 x 73,6 mm

Raport de compresie: 12,5:1

Putere maximă: 88,0 kW (120 CP) la 8.250 rpm, cuplu maxim: 115,0 Nm la 6.000 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Indian FTR 1200

Cadru din ţeavă de oţel tip grindă cu zăbrele, basculă din ţeavă de oţel

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată cu cartuș Ø 43 mm, complet reglabilă la versiunea S, cursă roată faţă 150 mm

Suspensia spate: monoamortizor IFP, cu compensator și complet reglabil la versiunea S, cursă roată spate 150 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 320 x 5 mm din oţel și etriere radiale Brembo M4.32 cu patru pistonașe

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 265 x 5 mm și etrier Brembo P34 cu două pistonașe

Indian FTR 1200

Roată faţă 19”, roată spate 18”, jante turnate cu zece spiţe

Anvelopă față Dunlop DT3-R Radial, 120/70R19 60V

Anvelopă spate Dunlop DT3-R Radial, 150/80R18 70V

Lungime: 2287 mm, ampatament: 1524 mm, înălțime la şa: 840 mm

Gardă la sol: 183 mm, masa la gol: 221 kg, capacitate rezervor: 16,0 ltr.

Modelul Indian FTR 1200 va fi importat de compania ASP Group East, importator autorizat Indian în România, motocicleta va fi disponibila in trei versiuni, cu prețuri intre 14.690 – 16.590 euro.

Indian FTR 1200

Pentru cei care nu au urmărit în timp povestea noului model Indian FTR 1200, am pregătit mai jos articolele postate până acum.

Scout FTR1200 Custom, modelul concept prezentat de Indian la Milano

Zvonul devine realitate: Indian FTR1200 devine motocicletă de serie în 2019

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*