TIBERIU TROIA

Yamaha YXZ1000R – test și prezentare video

Lumea vehiculelor sportive de teren este mică, iar Yamaha YXZ1000R este unul dintre cele mai performante modele existente.

De la început trebuie să mărturisesc că experiența mea pe vehicule de teren extreme este limitată.

Am testat câteva modele de ATV, am vizitat anul trecut singura fabrică Polaris din Europa și am testat câteva UTV-uri utilitare, dar un SXS sportiv, așa cum este Yamaha YXZ1000R, nu testasem până acum.

Adi Răduță a cumpărat câteva unități și nu a fost nevoie să insist, Adi mi-a oferit cu multă amabilitate unul dintre ele, asistându-mă pe traseul de autocros amenajat chiar de el la Ciolpani.

În afară de faptul că Adrian este cel mai talentat pilot de motocros din România al generației actuale, el se descurcă de minune cu orice fel de jucărie cu motor, ca și fratele său, Julian, de la ATV, până la camioane sau utilaje grele.

Răbdător, Adi m-a plimbat câteva ture, ca să-mi arate modul corect în care se pilotează un SXS și trasele optime, punând în valoare calitățile acestei minunății mecanice.

Yamaha YXZ1000R

Am trecut la volan și am făcut câteva ture, fără să încerc să demonstrez ceva.

Văzusem cu alte ocazii oameni care au încercat să facă cu un astfel de SXS ceea ce face Adrian și au reușit să răstoarne jucăria cât ai clipi, pagubele fiind întotdeauna considerabile.

Pot spune că bucuria pe care ți-o oferă un astfel de vehicul sportiv este inegalabilă, senzațiile pe care le trăiești fiind unice.

Condiția este să ai rabdare, să înveți cum se pilotează, să progresezi cu pași mici, după care descoperi că Yamaha YXZ1000R poate mai mult decât îți închipui.

Recomand cu căldură o vizită la complexul sportiv Ciolpani, unde poate fi închiriat un astfel de SXS Yamaha YXZ1000R, cheltuiala fiind modică, spre deosebire de o eventuală investiție într-un astfel de vehicul.

Yamaha YXZ1000R

Fișa tehnică Yamaha YXZ1000R

Motor în patru timpi, 998 cmc, DOHC, trei cilindri în linie, patru supape pe cilindru, răcire cu lichid, injecție electronică YFI.

Capacitate cilindrică: 649 cmc, cursă și alezaj: 80,0 x 66,2 mm.

Raport de compresie: 11,3:1.

Cutie de viteze secvențială cu cinci trepte

Transmisie finală pe ax cardanic, 2WD, 4WD și 4WD cu blocarea diferențialului.

Suspensia față: tip Double Wishbone cu bară anti-ruliu, amortizoare FOX Podium RC2 2,5, cursă roată față: 412 mm.

Suspensia spate: tip Double Wishbone cu bară anti-ruliu, amortizoare FOX Podium RC2 2,5, cursă roată spate: 432 mm.

Sistem de direcţie: tip Akermann cu servo-direcţie eletronică.

Frână față/spate: hidraulică cu dublu disc

Roți faţă/spate 14”, turnate din aliaj de aluminiu.

Anvelopă față: Maxxis 29 x 9.00R-14 M917-8PR

Anvelopă spate: Maxxis 29 x 11.00R-14 M918-8PR

Lungime: 3121 mm, gardă la sol: 330 mm, masă la plin: 685 kg.

Rază minimă de bracaj: 6 m, capacitate rezervor: 34,0 ltr.

Yamaha YXZ1000R

Modelul Side-by-Side Yamaha YXZ 1000R prezentat a fost pus la dispoziție de compania TCS, cu sprijinul firmei importatoare Yamaha România, iar Adi Răduță m-a îndrumat pe traseul de autocros pregătit de el în complexul sportiv de la Ciolpani.

Pentru cei care vor să urmărească alte prezentări ale unor modele Yamaha, am selecționat mai jos câteva materiale postate până acum.

Yamaha Niken – două săbii japoneze – test și prezentare

Yamaha MT09 SP – test şi prezentare – varianta video

Yamaha TMAX 530 SX model 2017 – test şi prezentare – varianta video

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe   FacebookLinkedInTwitter și  Google+, iar filmele sunt postate pe YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*