TIBERIU TROIA

Am testat Harley-Davidson LiveWire, prima motocicletă cu motor electric a firmei din Milwaukee

Am fost un adversar înrăit al motoarelor electrice instalate pe motociclete. Asta până când am testat noul Harley-Davidson LiveWire.

La mijlocul lunii ianuarie am primit o invitație din partea companiei Harley-Davidson Europe, pentru un eveniment care avea să se deruleze în Spania, la Malaga.

Invitația m-a nedumerit, pentru că testasem în toamna anului trecut toate noile modele anunțate pentru sezonul 2020.

În programul anunțat cu câteva zile înainte de întâlnire, nu era menționată nici o surpriză, dar era posibil să ne fie prezentat, fără posibilitatea de a testa, noul model cu motor electric Harley-Davidson LiveWire.

Harley-Davidson LiveWire

Gazdele ne-au încălzit cu trei modele din gama Softail, o probă de urcare în costă pe o pistă de pământ amenajată, cunoscută ca “Hill climb”, care se parcurge de obicei cu motociclete de motocros echipate de preferință cu bascula lungită, în nici un caz cu Harley-Davidson, după care, bomboana pe tort a fost un test cu LiveWire, modelul prospăt lansat pe piață ca motocicletă de serie.

Motocicleta mi-a tulburat convingerile, părerea mea despre motoarele electrice a fost zdruncinată, iar eu am rămas de-a dreptul șocat.

Dar întreaga poveste urmează in viitorul apropiat, într-un articol detaliat.

Harley-Davidson LiveWire

Fișa tehnică Harley-Davidson LiveWire

Motor electric Revelation

Putere maximă: 105 CP (78 kW), cuplu maxim: 116 Nm, transmisie finală pe curea.

Control al tracţiunii decuplabil, cruise control.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa SFF-BP (Separate Function front Fork-Big Piston) Ø 43 mm.

Suspensia spate: monoamortizor Showa BFRC (Balanced Free Rear Cushion-lite) complet reglabil.

Harley-Davidson LiveWire
Frână faţă cu dublu disc flotant din oţel, etrier Brembo monobloc radial cu 4 pistonaşe.

Frână spate cu disc din oţel, etrier Brembo cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje.

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu zece spiţe.

Anvelope: H-D/Michelin Scorcher “Sport”, faţă: 120/70 ZR17 58W, spate: 180/55 ZR17 73W

Lungime: 2135 mm, ampatament: 1490 mm, înălțime la şa: 761 mm.

Harley-Davidson LiveWire

Gardă la sol: 130 mm, masă: 249 kg.

Baterie: 15.5 kWh Rechargeable Energy Storage System (RESS) – elemente Samsung

Încărcare rapidă: 0-80% (DCFC) în 40 minute, 100% în 60 minute

Autonomie: în oraş – 235 km, combinat stop-and-go – 153 km

Acceleraţie: 0-60 mph (0-97 km/h) – 3,0 secunde

Harley-Davidson LiveWire

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 8 februarie 2020.

Echipament folosit la testul modelului Harley-Davidson LiveWire

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors

Pantaloni Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors

Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors

Mănuşi NordCap by MMR

Harley-Davidson LiveWire

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*