TIBERIU TROIA

Două proiecte radicale demonstreză personalitatea dublă a modelului Honda CMX1100 Rebel

Programate inițial să fie expuse la festivalul din Biarritz, cele două motociclete sunt realizate de constructorul francez FCR Original pe platforma noului Honda CMX1100 Rebel.

Honda CMX1100 custom

Honda Motor Europe intenționa să prezinte publicului de la festivalul Wheels and Waves din Biarritz mai multe proiecte de personalizare realizate de dealeri din rețeaua oficială Honda și de ateliere specializate în construcția de astfel de motociclete, dar evenimentul a fost anulat.

Pentru a demonstra polivalența noului CMX1100 Rebel și posibilitățile nelimitate de a modifica această motocicletă, s-a apelat la firma specializată FCR Original, din Franța, pentru construcția a două versiuni complet diferite, CMX Sport și CMX Bobber.

Proiectele realizate se adresează unor segmente diferite de public, dar pun în valoare potențialul ascuns al modelului standard.

CMX1100

CMX SPORT – “Este pentru sport dar și pentru folosința zilnică.”

Constructorul FCR Original a vrut să sublinieze latura practică și cea recreativă a noului Rebel, dar a vrut totodată să-l facă mai sportiv, musculos și agresiv.

Colectivul de creație a fost inspirat de frumusețea mecanică și de performanțele variantei DCT, foarte practică pentru folosința zilnică a piloților de toate vârstele.

După primele schițe ale proiectului, echipa a trecut la treabă. Modificarea basculei a permis instalarea unor amortizoare spate Öhlins negre și a unei roți spate de 17” de la CB500F, cu anvelopă Dunlop D212 190/55-ZR17.

CMX1100

Aripa față a fost înlocuită cu una construită, cu 25 mm mai joasă, a fost instalat un ghidon mai lat iar kilometrajul a fost mutat pe ochelarul superior al jugului.

Componentele caroseriei sunt rezultatul scanării 3D: rezervor de benzină construit din poliester și fibră de carbon și șea capitonată cu Alcantara, cu stop LED.

În timp ce scărițele sunt construite manual și grafica folosită reprezintă un omagiu adus motocicletelor clasice Honda, motorul este original, nemodificat, dar beneficiază de o evacuare FCR Original realizată din oțel inoxidabil.

CMX1100

CMX BOBBER – “Susține spiritul custom, dar păstrează plăcerea și distracția”

Inspirată din designul clasic al Rebelului CMX1100, această interpretare personalizată duce stilul bobber la un alt nivel.

Bascula și suspensia sunt cele originale, motocicleta este coborâtă cu 25 mm în partea din față iar roțile construite, cu spițe negre, au anvelope Bridgestone late.

CMX1100

La aspectul de bobber contribuie și ghidonul din aluminiu, șaua din piele perforată, cu nervuri, aripa față simplă, din aluminiu și zona vopsită din jurul farului.

Semnalizatoarele mini cu LED produse de FCR Original ies în evidență și, la fel ca CMX Sport,  rezervorul personalizat de combustibil din poliester-carbon a fost realizat printr-o scanare 3D.

În fine, eșapamentul FCR Original, tratat cu acoperire ceramică, este elementul final, subliniind frumusețea mecanică a motocicletei.

CMX1100

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*