TIBERIU TROIA

Noul Ninja ZX-10RR 2021 a ajuns la magazinul din București al importatorului Kawasaki

Produs în doar 500 de unități, Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021 este modelul de la care a fost dezvoltată motocicleta folosită în acest an de campionul WSBK, Jonathan Rea.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

“Sorin Mașinuță este prietenul meu de prin anii ‘80.”

Așa ar fi cinstit să încep articolul.

Ne-am cunoscut pe vremea când alergam amândoi în campionatul național și, chiar dacă eram în cluburi concurente, am avut întotdeauna o relație călduroasă.

Anii au trecut, vremurile și sportul cu motor s-au schimbat și acum avem acces la niște motociclete la care nici nu îndrăzneam să visăm.

Amândoi am continuat să ne hrănim pasiunea, fiecare în felul lui.

Sorin s-a dedicat firmei Kawasaki și a reușit să adune o adevărată colecție de motociclete performante și spectaculoase, unele dintre ele fiind rare.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Pe toate mi le-a oferit pentru test, le-am filmat, le-am prezentat și am prețuit fiecare minut în care am avut norocul să văd și să călăresc aceste minunății: Ninja ZX-10R 2015, ZX-10R 2016, Ninja ZX-10RR Winter Edition 2018, ZX-10RR 2019 și Ninja H2 Carbon.

Ce altceva era normal să urmeze după atâtea modele fantastice, decât ultima motocicletă supersportivă produsă de Kawasaki, Ninja ZX-10RR 2021.

Disponibilă în doar 500 de unități, motocicleta a fost produsă pentru ca fabricantul să poată omologa modelul în WSBK, reprezentând platforma de la care a fost dezvoltată motocicleta campionului mondial entitre, Jonathan Rea.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Ca în fiecare sezon, Kawasaki a introdus câteva noutăți importante pe noul model, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani în care piloții echipei oficiale au reușit să câștige campionatul.

Principalele componente ale motorului au fost înlocuite, fiind utilizate biele din titan, pistoane și bolțuri produse de firma Pankl iar axele cu came, supapele și arcurile fiind proiectate pentru turații înalte.

Pentru răcirea motorului s-a apelat la o soluție mixtă apă/ulei, fiind instalat un radiator de ulei sub cel de apă.

Pe carena frontală a fost implementat un air-pack, aripioarele portante apărute în ultimii ani în competițiile pe circuit, tratate aici diferit de Kawasaki. Acestea nu sunt atașate pe lateralul carenei, ci sunt integrate în carena frontală, pe lateralul farului.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Chiar cu aceste aripioare, carena este mai îngustă decât cea a modelului anterior, diferența formelor fiind evidentă.

La șasiu au fost făcute nişte modificări mai greu de observat, care contribuie la optimizarea ținutei de drum: ampatamentul a fost majorat cu 10 mm și axul basculei a fost coborât cu 1 mm.

Roțile sunt forjate, produse de Marchesini și sunt echipate cu anvelope Pirelli Diablo Supercorsa.

În fine, bordul este similar celui instalat pe modelul Z H2, aceasta fiind poate ultima mare noutate apăută pe Ninja ZX-10RR 2021.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Fișa tehnică Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Motor în patru timpi cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid și ulei, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică

Capacitate cilindrică: 998 cmc, cursă și alezaj: 76,0 x 55,0 mm, raport de compresie: 13,0:1

Putere maximă: 204 CP (150,0 kW) /14.000 rpm și 214 CP (157,5 kW) /14.000 rpm cu RAM air, cuplu maxim: 111,8 Nm la 11.700 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei, transmisie finală pe lanț.

Cadru monococă turnat din aluminiu, basculă turnată din aluminiu.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa BFF Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată față 120 mm.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Suspensia spate: sistem Back-link orizontal și amortizor Showa BFRC cu gaz, complet reglabil, cursă roată spate 115 mm.

Frână față hidraulică cu dublu disc semi-flotant de Ø 330 mm din oțel și etriere Brembo M50 monobloc radiale cu două pistonașe.

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 220 mm și etrier Brembo cu un pistonaş.

Anvelopă față: 120/70ZR17M/C (58W), spate: 190/55ZR17M/C (75W), Pirelli Diablo Supercorsa.

Roată faţă/spate 17”, jante Marchesini forjate din aliaj de aluminiu, cu şapte spiţe.

Lungime: 2085 mm, ampatament: 1450 mm, înălțime la şa: 835 mm.

Gardă la sol: 135 mm, masă la plin: 207 kg, capacitate rezervor: 17 ltr.

Preţ în România Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021: 29.000 euro.

Ninja ZX-10RR 2021

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*