TIBERIU TROIA

Lambretta V-Special, pasărea Phoenix a vremurilor noastre – prezentare video

Poveste începută după încheierea celui de-al doilea război mondial, Lambretta continuă să nască pasiuni și azi, după mai bine de 75 de ani.

Vă aduceți aminte că în România, înainte de 1989, dacă te duceai la un centrul de copiere, te duceai la “xerox” și, dacă îți cumpărai pantofi de sport, îți cumpărai “adidași”?

Cam așa se întâmplă în Brazilia, unde, dacă ai cumpărat “lambreta”, înseamnă că ai cumpărat scuter.

Cel puțin asta atestă dictionarul “Novo Dicionário da Língua Portuguesa”, în care “lambreta” este cuvânt sinomim al substantivului “scuter”.

Lambretta V-Special 125

Și asta pentru că, în 1958, la doar câțiva ani de la apariția pe piață a primului model Lambretta, licența pentru producția scuterului ajuns deja la al treilea model, a început să fie vândută în țări din America de Sud, unde a devenit pentru toată lumea unul dintre cele mai populare mijloace de transport.

Apariția noului model V-Special în 2017 nu a avut același impact, dar mii de “Lambretisti” au salutat inițiativa de a continua legenda îndrăgită de ei.

Acum, când piața din România începe să dea semne că se apropie de maturitate, Lambretta, unul dintre simbolurile industriei italiene, și-a făcut intrarea și la noi, poate mai discret decât merita.

Lambretta V-Special 125

Fișa tehnică Lambretta V-Special 125

Motor în patru timpi, cu un cilindru, răcire cu aer, injecţie electronică.

Capacitate cilindrică: 124,7 cmc, raport de compresie: 10,7:1.

Putere maximă: 10,1 CP (7,5 kW)/8500 rpm, cuplu maxim: 9,2 Nm/7000 rpm.

Transmisie automată, ambreiaj centrifugal, transmisie finală pe curea.

Cadru din ţeavă de oţel cu elemente din tablă ambutisată.

Suspensia față: furcă hidraulică telescopică.

Suspensia spate: unitate oscilantă cu un amortizor cu reglaj pe preîncărcare.

Lambretta V-Special 125

Frână faţă hidraulică cu disc din oţel Ø 226 mm, CBS.

Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 220 mm, CBS.

Roată faţă / spate 12”, jante turnate din aliaj de aluminiu.

Anvelopă faţă: 110/70-12, spate: 120/70-12, fără cameră.

Lungime: 1890 mm, ampatament: 1340 mm, înălţime la şa: 800 mm.

Capacitate rezervor benzină: 6 litri, consum mediu: 2,8 ltr./100 km.

Viteză maximă: 95 km/h.

Preţ Lambretta V-Special în România: 3899 euro, importator: Bike Hill.

Lambretta V-Special 125

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*