TIBERIU TROIA

Veşti bune – Honda revine în forţă. Povestea firmei în România

Fan Honda, sau nu, orice motociclist ar trebui să considere ştirea ca o veste bună. Să vină toţi producătorii, să avem de unde alege !

În ultimii 25 de ani, Honda, cea mai mare firmă producătoare de motociclete, a avut o evoluţie cel puţin ciudată în România.

Tot atât de adevărat este că şi România este o piaţă total atipică şi ceea ce se întâmplă în ţara noastră legat de motociclete şi motociclism, nu poate fi înţeles de cineva care lucrează în domeniu, venit din altă ţară.

Dar s-o luăm de la început şi să vedem care a fost evoluţia firmei Honda-moto în România.

1992 – Firma Tora Motors aduce 5-6 motociclete în Bucureşti şi transformă în magazin una din vitrinele magazinului Cocor, de la Piaţa Unirii.

Vitrina de la Cocor rezistă pe post de magazin cam un an, după care se deschide un magazin pe Bulevardul 1 Mai (actualul Bd. Ion Mihalache), la intersecţie cu strada Turda.

Pentru că în firma respectivă erau implicate persoane importante, chiar şi un nene japonez, activitatea continuă câţiva ani cu vânzari modeste, dar cu sponsorizare destul de consistentă făcuta clubului de motociclism General Turbo, Federaţiei de Motociclism şi cu declaraţii sforăitoare, fără urmări, făcute televiziunilor în anul 1995, când înfiinţează o Fundaţie având obiect de activitate moto, prin care oameni din conducerea Federaţiei de moto puteau să sifoneze bani.

2003 – Inter Motorcycle, firma a unui grup foarte puternic, care reprezenta în România câteva mărci de auto, preia destinele producătorului Honda şi o face mult mai serios.

Se deschide un magazin foarte frumos pe Calea Dorobanţilor, în care, la început, este angajat la vânzător prietenul Trăncănici, care chiar vinde până in 2006.

Honda

Stand Inter Motorcycle la SMAEB 2007

Honda intră în topurile vânzarilor de motoare noi, oferind clienţilor şi echipamente de calitate, fiind prezentă la toate expoziţiile cu standuri impresionante.

2011 – Contractul Inter Motorcycle cu Honda expiră, iar producătorul ia hotărârea să nu mai încredinţeze interesele unei firme din afara organizaţiei, ci să îşi gestioneze singură afacerea.

Honda

Honda – Carpati Motor

Ca în orice piaţă de desfacere mică, Honda Motor este reprezentată de Honda Trading, care desemnează în primul an ca singur dealer autorizat firma Carpaţi Motor, pe principiul colaborării cu vechii dealeri auto din reţea.

2012 – După mai puţin de un an, apar înca şase magazine în ţară, din care unul nu vinde nimic (zero motociclete), alte două magazine vând câte 1-2 motociclete, toate şase cumulat vând cât vinde magazinul din Bucureşti, iar dealerul din Iaşi uimeşte pe toată lumea vânzând fără să livreze motocicletele (adică escrocherie pur românească).

Honda

Noul dealer Honda Nord

2013 – Trei dintre oamenii de bază de la Carpaţi părăsesc firma şi vânzarile se prăbuşesc. În acelaşi timp este desemnat un nou dealer (Honda Nord), care vinde câteva motociclete, aproape fără să dorească să vândă, având ca prioritate sponsorizarea echipei de fotbal Dinamo (nu vreo echipă de auto-moto…).

Honda

Bucurie mare la anunţul privind sponsorizarea pentru Dinamo

2014 – Rezultale proaste determină conducerea firmei să oprească importurile şi se pune în discuţie continuarea activităţii departamentului moto.

2015 – După prezenţa impresionantă a firmei Honda la EICMA, Honda Trading România hotărăşte reluarea importurilor şi înfiinţarea unei noi reţele de dealeri, nu neapărat în magazinele auto existente.

Aşadar, Honda este reprezentată în continuare de Honda Trading România, se va crea o nouă reţea de dealeri, se vor aduce noile modele de motociclete pentru începutul sezonului viitor.

Îi puteti găsi pe Facebook pe pagina Honda Romania – Moto.

Fani Honda, sau nu, dacă ne înţelegem interesele de motociclişti, ar trebui să ne bucurăm, pentru că e bine ca toţi producătorii să fie prezenţi in România, fenomenul moto să crească, să se maturizeze şi să fie respectate drepturile acestei comunităţi.

One thought on “Veşti bune – Honda revine în forţă. Povestea firmei în România

  1. Iliescu Eugen

    Personal am o mare apreciere fata de tot ceea ce reprezinta Honda drept dovada fiind faptul ca merg pe o Honda 954 ce are aproape 100 000 km fara vreo defectiune tehnica si urmatorul motor va fi tot Honda. Evolutia Honda in Romania cei drept a fost foarte ciudata si haotica. Avand ceva experienta in domeniul societatilor de asigurare la 2 mari companii in departamentul daune colaborarea a fost greoaie si anevoioasa de multe ori lasand de dorit. Lucrurile au inceput sa mearga, greu la inceput apoi din ce in ce mai bine abea dupa ce am ajuns sa il cunosc personal pe Dan Mainescu si mai tarziu dupa schimbarea dealerilor pe semnatarul articolului de mai sus. Cei drept cu tine Tiberiu nu am discutat decat telefonic si pentru scurt timp nu cred ca am rezolvat decat unul sau doua dosare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*