TIBERIU TROIA

Royal Enfield Super Meteor 650, cel mai nou model din noua generaţie – date tehnice

Prezentat în premieră la EICMA 2022, Super Meteor este cel de-al treilea model Royal Enfield de 650, după Interceptor și Continental GT.

Royal Enfield Super Meteor 650

Înființată în 1955, ca urmare a unui parteneriat între Royal Enfield și Madras Motors, Royal Enfield of India a început imediat producția modelului Bullet 350. În primii doi ani motocicletele erau doar asamblate în India, piesele provenind din Marea Britanie, dar începând din 1962 toate componentele au fost produse în India.

A urmat modelul Bullet 500, dar arhitectura motorului a rămas acceași, fiind un monocilindru.

Primele modele bicilindrice au fost lansate în 2018, acestea fiind Interceptor, un roadster și Continental GT, un café racer.

Royal Enfield Super Meteor 650

Apariția unui cruiser a reprezentat o etapă normală și previzibilă și noul Super Meteor a fost prezentat publicului la EICMA 2022 în două variante: Standard și Touring, ambele fiind realizate pe deja cunoscuta platformă de 650 cmc.

Super Meteor aduce multe noutăți fiind primul model Royal Enfield pe care au fost implementate niște componente moderne:

– primul RE cu suspensie față telescopică inversată

– prima motocicletă cu suspensie față/spate Showa

– primul RE cu lumini tehnologie LED

Royal Enfield Super Meteor 650

– primul 650 cu anvelope fără cameră

– primul RE cu sistem de navigație oferit în configurație standard

– primul RE cu anvelope special dezvoltate de CEAT pentru acest model

Fișa tehnică Royal Enfield Super Meteor 650

Motor în patru timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu aer și ulei, SOHC, patru supape, injecție electronică.

Royal Enfield Super Meteor 650

Capacitate cilindrică: 648 cmc, alezaj și cursă: 78 x 67,8 mm, raport de compresie: 9,5:1.

Putere maximă: 47 CP la 7.250 rpm, cuplu maxim: 52,3 Nm la 5.650 rpm.

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu patinare controlată și acționare prin cablu, transmisie finală pe lanţ.

Cadru din ţeavă de oţel, basculă din oţel extrudat.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversata Showa Ø 43 mm tip Big Piston nereglabilă, cursă roată faţă 120 mm.

Royal Enfield Super Meteor 650

Suspensia spate: dublu monoamortizor Showa cu reglaj pe preîncărcare, cursă roată spate 101 mm.

Frână faţă cu disc Ø 320 mm din oţel, etrier ByBre flotant cu 2 pistonaşe, ABS cu dublu circuit.

Frână spate cu disc Ø 300 mm din oţel, etrier ByBre flotant cu 1 pistonaş, ABS.

Roată faţă 19”/spate 16”, forjate din aliaj de aluminiu, anvelope CEAT Zoom Cruise fără cameră. 

Anvelopă faţă: 100/90 x 19, anvelopă spate: 150/80 x 16.

Royal Enfield Super Meteor 650

Lungime: 2260 mm, ampatament: 1500 mm, înălțime la şa: 740 mm.

Masă la plin: 241 kg, gardă la sol: 135 mm, capacitate rezervor: 15,7 ltr.

Preț în România Super Meteor Astral, Interstellar și Celestial – 7400, 7600 și 7900 euro

Motocicletele Royal Enfield pot fi achiziționate din magazinele firmei ASP Group East, importator oficial pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, magazine aflate în București, Cluj-Napoca și în Timișoara sau din rețeaua de dealeri autorizați ai acestei companii.

Royal Enfield Super Meteor 650

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*