TIBERIU TROIA

BMW F800GS generatia a doua – scurt test facut la sfarsitul sezonului 2014 si prezentarea motocicletei

rsz_bmw_f800gs

In 2014 vanzarile BMW au inregistrat o crestere de 7% fata de rezultatul anului precedent, iar noul model BMW F800GS a jucat un rol important in acest succes comercial.

Inca de la aparitia primei generatii, BMW F800GS a fost o motocicleta care s-a bucurat de interes, ca de altfel aproape toate modelele lansate de BMW in ultima perioada.

Chiar daca am facut ceva kilometri pe un F800GS vechi, micul test facut pe noul model a fost o surpriza placuta datorita modificarilor aparute.

Problema pe care o intalnisem la prima generatie fusese inaltimea seii, problema rezolvata cu ajutorul unui set de arcuri progresive mai scurte, care coborasera pozitia seii cu 50mm.

bmw f800gs

Datorita celor 50mm castigati, motocicleta se transformase intr-una usor de controlat, aproape pentru oricine.

Cu amintirea acelui set de arcuri mai scurte, am plecat catre testul cu noul BMW F800GS, care stiam ca are 10 mm in plus la pozitia seii, in oricare dintre cele doua pozitii in care poate fi reglata.

Ce e drept, am simtit aceasta diferenta, dar senzatia a fost atenuata de forma seii, putin diferita fata de cea a primei generatii.

bmw f800gs

De fapt, senzatia de nesiguranta nu se datora inaltimii seii, care nu este iesita din comun, ci, mai degraba, lungimii picioarelor pilotului.

In general, spre deosebire de masini, care pot fi conduse de oricine, indiferent de modelul folosit, sau inaltimea soferului, prin reglarea scaunului, la motociclete e altfel.

Nu toate sunt facute pentru toata lumea si, cand iei hotararea sa te sui pe o motocicleta, trebuie sa te uiti bine in oglinda si sa-ti dai seama care dintre modele iti sunt accesibile.

bmw f800gs

In acest fel se pot evita eventuale probleme legate de controlul motocicletei.

Norocul este ca si pentru noul model BMW F800GS sunt disponibile seturi de arcuri de diferite dimensiuni.

Daca la vechiul F800GS motocicleta putea fi coborata cu pana la 100mm, cu conditia inlocuirii amortizorului spate, pentru noul model, fiind nou, deocamdata pozitia seii poate fi coborata doar cu pana la 50mm, prin inlocuirea arcurilor fata/spate standard cu unele mai scurte, care ar fi bine sa fie si progresive, daca tot se face investitia.

 In rest, numai cuvinte de lauda…

rsz_BMW F800GS.44

Materialul filmat a fost prezentat la Digi24, in rubrica moto a emisiunii “La Volan” din 22 noiembrie 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*