TIBERIU TROIA

Honda va produce piese de schimb pentru modelul legendar VFR750R – RC30

Proiect născut anul trecut în Japonia, “RC30 Forever” aduce în magazine un pachet de 150 de piese de schimb al primei motociclete câștigătoare în WSBK, modelul VFR750R (RC30).

Honda RC30

Honda a demarat proiectul “RC30 Forever” după întâlniri și discuții avute cu membrii cluburilor proprietarilor de Honda RC30 din Japonia, în care acestia și-au manifestat dorința de a păstra în stare de funcționare motocicletele care au făcut istorie, utilizând piese originale.

La sugestia proprietarlor de motociclete, dar și consultând experții departamentului R&D al companiei, au fost realizate aproximativ 150 de repere din componența motocicletei, piese ale motorului, șasiului, caroseriei și piese electronice.

Toate piesele vor putea fi comandate la magazinele rețelei autorizate din întreaga Europă, începând chiar din luna mai 2021.

Honda RC30

Cum au fost realizate piesele proiectului “RC30 Forever”

La începutul proiectului “RC30 forever”, o investigație făcută în arhivele modelului RC30 a dezvăluit faptul că nici una dintre matrițele sau modelele originale din lemn nu fuseseră păstrate.

Era clar că desenele originale de producție erau necesare pentru continuarea proiectului. Ca toate motocicletele produse în acea perioadă, realizarea modelului RC30 s-a bazat pe desene făcute pe hârtie, de la care au fost făcute modele și matrițe.

Comparate cu metodele moderne de proiectare digitală și modelele 3D realizate computerizat, desenele pe hârtie conțin mult mai puțină informație, fapt care a complicat reproducerea unor repere.

Desenele existente au fost digitalizate, mărite la scara 1:1 și comparate cu piese existente, împrumutate de la motocicletele rămase în familia Honda sau de la cluburile de proprietari, pentru a asigura precizia necesară.

Honda RC30

În ciuda tuturor acestor măsuri, au rămas numeroase lipsuri în informația necesară pentru a produce piesele alese, la calitatea dorită.

Pentru a se asigura că piesele vor atinge standardele cerute, a fost necesar să fie implicați în acest proiect membri ai echipei originale care a realizat motocicleta, mulți dintre aceștia fiind oameni de peste 60 de ani, pentru a împărtăși cunoștințele și experiența lor, atunci când noua echipă de proiectare a recreeat modelele și matrițele din lemn.

VFR750R RC30 a fost prezentat în premieră la Tokyo Motor Show in 1987, fiind comercializat în Europa în 1988.

Motocicleta a fost produs în aproximativ 5000 de unități pentru a fi omologată în vederea participării la nou înființatul Campionat Mondial de Superbike WSBK, competiție pe care a dominat-o în primii ani.

Honda RC30

Fiind construită manual în fabrica din Hamamatsu, RC30 a avut ca propulsor un motor răcit cu lichd de 748 cmc, cu patru cilindri în V la 90°, fiind echipată cu componente de vârf al tehnologiei acelor ani.

Materiale exotice, carbon, kevlar, magneziu, biele din titan, ambreiaj performant, roți și frâne ușor demontabile, suspensii față/spate complet reglabile, basculă monobraț pentru schimbarea rapidă a roților în timpul competițiilor, totul pe o motocicletă înmatriculabilă.

Rezultatele nu s-au lasat așteptate. Fred Merkel a câștigat titlul la piloți în primele două ediții ale WSBK, Honda a câștigat titlul la producători în primii trei ani, sute de curse au fost câștigate în competițiile internaționale, dintre care legendele motociclismului Joey Dunlop, Carl Fogarty, Steve Hislop și Philip McCallen au plasat modelul RC30 pe prima treaptă a podiumului cursei Tourist Trophy din Insula Man.

Honda RC30

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*