TIBERIU TROIA

Ducati își încheie primul sezon ca furnizor unic al Campionatului Mondial FIM Enel MotoE – statistici

Marele Premiu San Marino și Riviera di Rimini a încheiat Campionatul Mondial MotoE: 16 curse care au văzut 8 câștigători diferiți și 7 din cele 9 echipe capabile să urce pe podium cel puțin o dată.

Ducati încheie primul sezon ca furnizor unic în MotoE

Laude unanime din partea piloților pentru prototipul V21L, care, în primul său sezon, a stabilit noi recorduri pe toate pistele.

În mai puțin de doi ani de la primele tururi de circuit ale prototipului V21L, compania cu sediul la Bologna a dezvoltat, produs și pus pe pistă 18 motociclete performante și fiabile, dând naștere unui campionat în care Mattia Casadei a devenit primul campion mondial al MotoE în runda finală de la Misano. Prototipul V21L, care a apărut din colaborarea dintre departamentul de cercetare și dezvoltare Ducati și Ducati Corse, este o motocicletă electrică unică, care integrează soluții tehnice neadoptate până acum pentru acumulator, motor și invertor.

Prototipul V21L are o masă totală de 225 kg (cu o distribuție a masei de 54% în față și 46% în spate) și un ampatament de 1.471 mm iar motorul are valori maxime de putere și cuplu de 110 kW (150 CP), respectiv de 140 Nm

Pachetul de baterii reprezintă un exemplu unic în lumea motocicletelor electrice pentru soluții tehnice și performanță. Cântărește 110 kg, are carcasă din fibră de carbon și este alcătuită din

1.152 de baterii de tip „21700”, adică celule de 70 mm lungime și 21 mm în diametru, cele mai

Ducati încheie primul sezon ca furnizor unic în MotoE

performante celule disponibile pe piață atunci când proiectul MotoE a început.

Dimensiunile reduse ale acestora le-au permis tehnicienilor Ducati să dezvolte un acumulator cu celule distribuite astfel încât să umple tot spațiul disponibil în interiorul motocicletei, o soluție nemaiîntâlnită până acum.

Ceea ce face ca acumulatorul modelului V21L să fie unic este răcirea cu lichid, care reușește să mențină o temperatură constantă în fiecare celulă și, prin urmare, permite reîncărcarea motocicletei imediat după fiecare utilizare și garantează o performanță constantă de la primul până la ultimul tur al cursei. 

Datorită performanțelor și fiabilității prototipului V21L, Campionatul Mondial MotoE a fost foarte echilibrat, cu un nivel extrem de competitiv al piloților și echipelor participante.

În cele 16 curse desfășurate, din cei 18 piloți înscriși, opt au câștigat cel puțin o cursă și zece, sau mai mult de jumătate din grilă, au ajuns pe podium cel puțin o dată, cu patru piloți care au rămas matematic în competiție pentru titlul mondial până în ultima etapă.

Ducati încheie primul sezon ca furnizor unic în MotoE

Iată cifrele pentru Campionatul Mondial MotoE 2023:

– 35 de oameni Ducati implicați în proiectul „V21L”;

– 33 de ani este vârsta medie a oamenilor Ducati implicați în proiect;

– 23 Ducati „V21L” produse (18 livrate echipelor, 5 ca piese de schimb întotdeauna gata de utilizare în garajul Ducati);

– 282 km/h viteza maximă atinsă (GP Italiei, Mugello, 10 iunie 2023);

– 2,5 s valoarea medie a accelerației 0-100 km/h înregistrată de V21L;

– 2.2s îmbunătățirea medie a timpilor pe tur față de sezonul precedent;

– 10 piloți pe podium (din 18 participanți);

– 8 câștigători diferiți (din 18 participanți) care demonstrează echilibrul egal al campionatului;

– 7 echipe (din 9) pe podium;

– 5 echipe (din 9) au câștigat cel puțin o cursă, dovadă în plus a nivelului participanților.

Ducati încheie primul sezon ca furnizor unic în MotoE

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*