TIBERIU TROIA

Yamaha MT-10 – test şi prezentare video

Cea mai aşteptată motocicletă Yamaha a anului a fost MT-10. Nimeni nu putea şti ce oferă acest model, dar toată lumea bănuia.

Moştenind ADN-ul vârfului de gamă, R1, cu motorul cross plane care a făcut senzaţie instalat pe primul model de stradă şi făcând parte din familia MT (Maxi Torque), nu putea decât să combine toate calităţile şi să fie una dintre cele mai spectaculoase motociclete ale momentului.

Chiar dacă nu a putut egala cuplul spectaculos pe care îl producea prima motocicletă a familiei MT, modelul MT-01, un bicilindru fantastic lansat în 1996 la care simţeai fiecare explozie, motorul noului MT-10 impresionează.

Dar, chiar dacă este preluat de pe modelul sortiv R1, motorul nu este identic.

Yamaha MT-10

Nici nu ar fi fost utilizabil având exact aceeaşi specificaţie tehnică.

R1 este o motocicletă care îşi are locul pe circuit, putând fi utilizată în trafic, în condiţii legale, cu nici 25% din posibilităţile ei, folosind în cel mai bun caz trei, sau patru trepte de viteză din cutia de şase.

Peste 40% din componentele motorului au fost modificate pentru a-l face mai eficace în condiţii de mers pe stradă. Cilindri şi pistoane noi, camera de ardere modificată, arborele cotit îngreunat, volumul air-box-ului majorat cu 2 litri.

Yamaha MT-10

Nu numai puterea motorului original era prea mare, ci şi viteza finală rezultată, astfel încât la MT-10 foaia (pinionul spate) a fost majorată cu doi dinţi, pentru limitarea vitezei.

Alte componente importante ale motocicletei au fost modificate pentru reducerea costurilor: roţile sunt din aliaj de aluminiu, în loc de magneziu, toba de eşapament este din oţel, cea de la R1 fiind din titan, iar partea din spate a şasiului este din oţel, pentru rezistenţă sporită.

I-am mai găsit şi un punct slab, care nu este o surpriză pentru astfel de motocicletă construită pentru egoişti: scăriţele pasagerului sunt foarte sus şi contribuie la poziţia incomodă generată de şaua destul de spartană.

Yamaha MT-10

Probabil că nici măcar constructorii acestui model nu şi-au închipuit că cineva îşi va lua o astfel de motocicletă ca să-şi scoată iubita la o plimbare liniştită sub clar de lună. Pentru aşa ceva îţi cumperi un chopper, o stradală obişnuită, ceva, nu o armă, aşa cum este Yamaha MT-10.

.

Pretul modelului Yamaha MT-10 este 13.550 euro, toate taxele incluse si poate fi achizitionat de la firma Motodynamics SRL, importatorul pentru Romania al produselor Yamaha.

Dacă v-a plăcut articolul, mai jos puteţi găsi alte teste ale unor modele performante, filmate şi prezentate până acum.

Prezentare Yamaha FJR1300, model 2016

KTM 1290 Super Duke R, model 2015 – Test şi prezentare – varianta video

Test MV Agusta Brutale Dragster 800 RR – varianta video

Test Kawasaki ZX-10R Ninja model 2015 aniversar – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*