TIBERIU TROIA

Ducati a prezentat ConVeX, un sistem de comunicare automobil – motocicletă

ConVeX a fost prezentat pentru prima dată în SUA, în cadrul unei demonstrații făcute de Ducati în colaborare cu Audi și Ford.

ConVeX

Implicată în studiul dedicat siguranței circulației, firma Ducati a organizat o primă demostrație în SUA a unui sistem de comunicație numit ConVeX (Connected Vehicle to Everything), care face legătura între vehicule, infrastructură și pietoni.

Evenimentul a avut loc la CES 2019 (Consumer Electronic Show), renumita expoziție anuală găzduită de Sands Expo and Convention Center din Las Vegas, iar Ducati a folosit pentru demonstrație noul model Multistrada 1260, alături de mașini puse la dispoziție de Audi și Ford, ilustrând situații posibile în trafic.

Acest test reprezintă o premieră pentru Statele Unite, fiind prezentat în Germania în cursul anului trecut.

Proiectul ConVeX (Connected Vehicle to Everything) face parte din strategia companiei Ducati, “Safety Road Map 2025”, prin care firma dezvoltă noi sisteme și tehnologii pentru siguranța și optimizarea traficului.

În stadiile inițiale de dezvoltare al acestei strategii, Ducati va implementa sistemul ABS activ pe viraje pe întreaga sa gamă de motociclete și, în 2020, va fi lansată o motocicletă cu radar în față și în spate.
Pentru reușita proiectului, firma Ducati este sprijinită de Audi, Ford și Qualcomm Technologies, Inc., a filială a companei Qualcomm Incorporated, toate unindu-și forțele pentru a accelera dezvoltarea variantei comerciale a C-V2X, tehnologia de comunicație pentru siguranța si eficiența traficului și a utilizării vehiculelor autonome.

ConVeX

În cadrul demonstrației au fost prezentate scenarii de comunicare vehicol-vehicol V2V (Vehicle-to-Vehicle), vehicul-pieton V2P (Vehicle-to-Pedestrian) și vehicul-infrastructură V2I (Vehicle-to-Infrastructure), toate demonstrând potențialul și maturitatea tehnologiei C-V2X.

Dacă acțiunea tehnologiei asupra mașinilor cred că nu mai trebuie explicată nimănui, comunicarea între vehicule, pietoni și infrastructură poate fi ilustrată prin niște situații posibile în traficul de zi cu zi.

O mașină poate opri în situația în care un pieton traversează strada printr-un loc nepermis, chiar dacă acesta nu se află în raza vizuală, sau poate frâna atunci când se apropie de o porțiune de drum aflată în construcție, cu condiția ca toate părțile implicate să fie conectate prin acest sistem de comunicare.

O explicație mai pe înțelesul tuturor ar fi că sistemul ConVeX seamănă cu un fel de Waze care intervine, nu doar te avertizează.

ConVeX

Pentru pasionații firmei Ducati am selecționat mai jos câteva dintre articolele postate în ultima perioadă.

Ducati Panigale V4 R, cea mai puternică motocicletă de serie lansată în 2018

Ducati Apollo – povestea primului motor V4 produs de Ducati

Toate poveștile postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi citite și pe pagina de Facebook, pe LinkedInTwitterGoogle+, iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*