TIBERIU TROIA

Ducati Panigale V4 R, cea mai puternică motocicletă de serie lansată în 2018

La un an de la prezentarea primului motor de serie cu patru cilindri în V produs de Ducati, noul Panigale V4 R surprinde prin performanțele oferite.

Panigale V4 R

După niște încercări izolate de a produce motoare în patru cilindri, primul proiect gândit ca motocicletă de politie, dar și ca posibil concurent al motoarelor oferite de Harley-Davidson, cel de-al doilea fiind o versiune înmatriculabilă a unei motociclete de competiție, Ducati a prezentat în premieră modelul Panigale V4 în toamna anului trecut, motocicleta fiind, din punct de vedere tehnologic, una dintre cele mai avansate de pe piață.

Nimeni nu se aștepta la apariția noului model, echipat cu motorul Desmosedici Stradale R, având capacitatea cilindrică redusă de la 1103 cmc, la cea acceptată de regulamentul WSBK, de doar 998 cmc și rotația vilbrochenului în sens invers.

Panigale V4 R

Comparat cu versiunea R anterioară, Panigale V4 R este mult evoluat.

Modificările sunt mult mai complexe decât cele aduse motorului și setări ale amortizoarelor. Pentru prima dată, carenajul motocicletei beneficiază de așa numitul Aero Pack, proiectat de Ducati Corse în strânsă colaborare cu Ducati Style Centre pentru îmbunătățirea eficienței aerodinamice pe circuit.

Panigale V4 R reprezintă platforma tehnică a motocicletelor cu care Ducati va participa în sezonul 2019 la categoria Superbike din cadrul campionatului mondial de specialitate.

Panigale V4 R

Noul model a preluat de la Panigale V4 S tot ce era mai bun și beneficiază de modificările specifice cerute de Ducati Corse, pentru a face motocicleta competitivă.

În afară de motorul care se încadrează în cerințele regulamentului WSBK, motocicleta are aplicate pe carenaj aripioarele introduse cu puțin timp în urmă în MotoGP, suspensiile de competiție Öhlins și bascula din aluminiu cu patru poziții de reglaj ale axului.

Panigale V4 R

Pe lângă aceste modificări, cadrul Front Frame a fost modificat pentru a se obține rigiditatea cerută de Ducati Corse, iar sistemele electronice de control sofisticate ale modelului Panigale V4 S au fost revizuite pentru a le aduce mai aproape de cerințele piloților profesioniști.

Spre deosebire de motorul Desmosedici Stradale 1103 cmc, proiectat pentru o livrare fluidă a puterii și un răspuns excelent la turații joase, caracteristici utile folosinței pe stradă, versiunea Desmosedici Stradale R de 998 cmc oferă performanță extremă, livrarea puterii fiind gândită pentru folosința pe circuit.

Panigale V4 R

Motorul are componente mai ușoare și o eficiență sporită a admisiei aerului, detalii care permit o accelerare a motorului mai rapidă și o turație maximă superioară, pentru obținerea unor performanțe superioare.

Rezultatul este o putere maximă de 221 CP (162 kW) obținută la 15.250 rpm, adică un răspuns instantaneu la orice mișcare a accelerației, o turație cu 2250 rpm mai mare decât cea a versiunii V4 de 1103 cmc.

Panigale V4 R

Ca și în MotoGP, unde tot ceea ce contează este performanța, Panigale V4 R beneficiază de un ambreiaj uscat, care permite mai ușor personalizarea nivelului frânei de motor fără aportul sistemelor electronice și care creează acel zgomot tipic al ambreiajelor uscate (pe care eu nu îl suport).

Dar ce contează ce-mi place mie ?!?

Important este ceea ce cred cei care iubesc motoarele Ducati și performanțele fantastice reușite de constructor în ultima vreme și vestea bună este că primele două unități V4 R au și fost comandate (a se citi plătite) la importatorul local Ducati România, motocicletele urmând a fi livrate la începutul sezonului 2019, ocazie cu care sper să pot prezenta măcar pregătirea de livrare, dacă nu cumva și un test…

Panigale V4 R

Pentru fanii motocicletelor Ducati, am ales mai jos câteva dintre articolele postate în ultima perioadă.

Noile modele prezentate de Ducati la EICMA 2018

Noul Ducati Hypermotard 950 a fost prezentat publicului

Noul Scrambler Full Throttle prezentat de Ducati

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*