TIBERIU TROIA

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Prin câteva modificări importante, Yamaha Ténéré 700 World Raid ajunge la maturitate și devine o motocicletă recomandată adevăratelor aventuri.

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Yamaha Ténéré 700, motocicleta de serie de la care a pornit povestea, a reprezentat baza de plecare în realizarea celei de-a treia versiuni, modelul World Raid.

Imediat după lansarea modelului de serie, Yamaha a produs o versiune accesorizată, Rally Edition, dar care păstra toate caracteristicile tehnice ale modelului de serie și oferea niște accesorii disponibile ca opțiuni până atunci.

Noul model Ténéré 700 World Raid vine cu niște modificări importante, care fac motocicleta utilizabilă pe distanțe lungi, în condiții dificile de drum.

În primul rând amortizoarele față/spate sunt modificate, fiind o versiune a celor inițiale, complet reglabile și cu cursă mai lungă.

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Ca o completare, motocicleta este echipată cu amortizor de direcție Öhlins, evident reglabil (cum altfel), care vine în ajutorul celor care au testat motocicleta de serie și au constatat că devine ușor instabilă la viteze ridicate și la o utilizare mai agresivă.

Nu în ultimul rând trebuie menționată soluția utilizării a două rezervoare de combustibil, fiecare cu acces separat pentru alimentare, dar având comunicare între ele, care ridică volumul total de combustibil la 23 litri și autonomia la 500 km.

În fine, ergonomia șeii și a rezervorului (rezervoarelor) au fost adaptate pentru a oferi un confort sporit la mersul pe asfalt.

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Date tehnice Yamaha Ténéré 700 World Raid

Motor în patru timpi, CP2 cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.

Capacitate cilindrică: 689 cmc, cursă și alezaj: 68,6 x 80,0 mm, raport de compresie: 11,5:1.

Putere maximă 54,0 kW (73,4 CP) la 9.000 rpm, cuplu maxim: 68,0 Nm la 6.500 rpm.

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Cadru din țeavă tubulară de oțel, basculă din aluminiu.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată KYB Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată față 230 mm,

Suspensia spate: amortizor KYB complet reglabil, cu reglaj hidraulic de la distanţă a preîncărcarii, cursă roată spate 220 mm.

Amortizor de directie Öhlins reglabil.

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant din oțel de Ø 282 mm și etriere Brembo, ABS decuplabil.

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier Brembo.

Roţi cu spiţe, roată faţă 21”, roată spate 18”.

Anvelopă faţă: 90/90 R21 M/C 54V M+S Pirelli Scorpion Rally STR.

Anvelopă spate: 150/70 R18 M/C 70V M+S Pirelli Scorpion Rally STR.

Lungime: 2370 mm, ampatament: 1595 mm, înălțime la şa: 890 mm, gardă la sol: 250 mm.

Masă la plin: 220 kg, capacitate rezervor: 23 ltr, consum mediu: 4,3 ltr/100 km.

Yamaha Ténéré 700 World Raid

Am postat mai jos filmul cu testul modelului Yamaha Ténéré 700 realizat pentru emisunea La Volan difuzată de postul Digi24 și articolul scris pentru revista Auto Motor și Sport.

Yamaha Ténéré 700 – test și prezentare – varianta video

Yamaha Ténéré 700 – așteptarea a luat sfârșit – test și prezentare

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*