TIBERIU TROIA

Forty-Eight, motocicleta clasică într-o formă revizuită, un model care va fi întotdeauna modern

Forty-Eight, încă un Sportster modificat de o echipă de designeri coordonaţi de un tânăr, un nou motor cu aspect agresiv făcut de tineri pentru tineri.

48.aModelul Forty-Eight 2016 a beneficiat de aceleaşi îmbunătăţiri importante pe care le-am descoperit şi pe Iron 883: amortizoarele faţă/spate, înlocuite cu unele care au reglaje, modificând rigiditatea modelului anterior şi oferind pilotului un plus de confort.

Roţile vechi cu spiţe (care mie personal îmi plăceau, dând întregului ansamblu un aer retro) au fost înlocuite de unele cu jante turnate.

forty-eight

Numeroase detalii modificate pe multe repere ale motocicletei, împreună cu poziţia avansată a comenzilor pilotului şi ghidonul jos, conferă noului model o notă agresivă.

Coordonatorul proiectului Forty-Eight, tânărul designer Ben McGinley, a declarat: “Roata din faţă mare şi groasă face motocicleta să semene cu un compresor care vine la vale. Am adăugat un capac rotund mai mic la filtrul de aer, împreună cu nişte accente de crom, ca să atragă atenţia asupra motorului, care arată mai mare sub rezervorul mic. Aş descrie tema acestei motociclete ca putere funcţională.”

forty-eight

Creatorii acestui model au folosit un motiv decorativ alcătuit din dungi orizontale, motiv care se regăseşte pe rezervor, pe protecţiile eşapamentului, pe fulia spate, pe protecţia curelei de transmisie şi care face aluzie la decoraţiunile folosite de creatorii motocicletelor din anii ’70, modele reapărute pe motoarele custom ale zilelor noastre.

Chiar dacă nu mai are roţile cu spiţe, care au fost înlocuite de cele moderne, cu 9 spiţe, Forty-Eight rămâne motocicleta mea preferată, cu un aspect clasic şi modern, în acelaşi timp, care va rezista mulţi ani în producţia firmei şi pe care o puteţi vedea în magazinul dealerului Harley-Davidson Bucureşti.

forty-eight

Fişa tehnică completă a motocicletei este aici: Forty-Eight.

Dacă nu aţi văzut toate materialele postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de FB, sau dacă vreţi să urmăriţi testele şi cursele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube – https://www.youtube.com/tiberiutroia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*