TIBERIU TROIA

Yamaha OW48, motocicleta campioană mondială în 1980, restaurată de Kenny Roberts în Europa

Cu sute, poate mii de ateliere specializate existente în SUA, Kenny Roberts a decis să restaureze în Europa motocicleta sa de suflet, Yamaha OW48.

Yamaha OW48

Nu cred că există vreun pasionat de motociclism care să nu știe cine este Kenny Roberts.

Chiar dacă nu toți cunosc în detaliu performanțele sale, toată lumea știe că este unul dintre cei mai mari campioni de motociclism, constructor și preparator de motoare și motociclete, proprietar de echipă din Campionatul Mondial, una dintre legendele vii ale motociclismului.

Yamaha OW48

Organizator de evenimente dedicate veteranilor și fostelor glorii ale sportului cu motor, Kenny Roberts nu scapă nici o ocazie pentru promovarea motociclismului, de multe ori participând în diferite ocazii cu motocicletele din colecția personală.

Probabil una dintre cele mai prețioase exponate din această colecție este Yamaha OW48, motocicleta cu care a cucerit în 1980 cel de-al treilea titlu consecutiv de Campion Mondial, după trei ani de luptă cu adevărați titani ai momentului, Barry Sheene, Randy Mamola, Marco Lucchinelli, într-o perioadă în care a dominat cursele de la cel mai înalt nivel.

Yamaha OW48

Pregătindu-se pentru evenimentul tradițional de la Laguna Seca, parada motocicletelor și a campionilor, Kenny a decis să restaureze complet Yamaha OW48 din 1980, motocicleta cu care va participa și a încredințat această sarcină unei mici firme din Italia, Italian Dreams, compania fraților Cesare și Dante Magistrali din Varese, tehnicieni cu mare experiență în restaurarea mașinilor de colecție.

Yamaha OW48

Motocicleta fost desfăcută complet, au fost înlocuite reperele uzate, adăugate componente din magneziu, montată, vopsită și predată proprietarului.

Țin legătura cu Cesare de vreo doi ani și îmi trimite fotografii ale mașinilor pe care le restaurează, adevărate opere de artă, dar proiectul Yamaha OW48 comandat de Kenny Roberts este unul dintre cele mai importante, având în vedere încărcătura emoțională a istoriei motocicletei și blazonul proprietarului ei.

Yamaha OW48

Dacă apreciați eforturile contructorilor de motociclete și vreți să citiți mai multe povești, mai jos sunt articole postate până acum despre eroi mai puțin cunoscuți.

Vyrus 986 M2 varianta de stradă – Pura follya technologica

FGR Midalu 2500 – Povestea motocicletei exotice produsă în Cehia

Gentleman’s Rider, prima motocicletă produsă de VanderHeide

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*