TIBERIU TROIA

Iron 1200 – noul model Harley-Davidson din familia Sportster

Succesul repurtat de modelul Iron 883 timp de nouă ani a convins compania Harley-Davidson să lanseze noul Iron 1200.

Harley-Davidson Iron 1200

Apariția modelului Iron 883 in anul 2009 a reprezentat pentru Harley-Davidson un nou început, fiind prima motocicletă din curentul Dark Custom.

Moda a prins repede și au fost lansate multe alte modele, chiar o gamă limitată de motociclete echipate cu motoare Screamin’ Eagle Twin Cam, cele mai performante ale acelei perioade.

Tot mai multe modele au fost prezentate în nuanțe de cenușiu, negru mat, cu accente de negru lucios și cu din ce în ce mai puțin crom, metoda fiind urmată și de alți mari producători.

Pe lângă motociclete, culorile echipamentelor au început să capete aceleași nuanțe, culorile vii sau chiar tradiționalul negru fiind înlocuite de cenușiu.

Cu câteva luni în urmă, Președintele firmei Harley-Davidson a anunțat că vor fi lansate nu mai puțin de 100 de modele noi până în anul 2027, iar cele două noi Sportstere, Forty Eight Special și Iron 1200, inaugurează această lungă serie de noutăți promise.

Harley-Davidson Iron 1200

Încă de la introducerea primul model, în 1957, motocicletele din familia Sportster s-au reinventat, în mâinile designerilor companiei sau în cele ale proprietarilor.

Un Sportster poate fi bobber, chopper, scrambler, café racer, vedetă pe pistele de flat track sau concurent în cursele pe circuit, fiind un model de început, accesibil pentru tinerii piloți sau un cruiser personalizat pentru alții.

Brad Richards, Vice Președinte al Departamentului Styling & Design, pe care l-am întâlnit la lansarea modelului Roadster, a declarat: “Încă de la apariție, modelele Sportster au oferit o combinație perfectă de mărime, putere și caracter, calități care le-au făcut atrăgătoare pentru piloți atât de diferiți. Un Sportster este o motocicletă relativ ușor de demontat și reinventat, iar noi am făcut cu noile Iron 1200 și Forty-Eight Special ceea ce proprietarii de Sportster fac cu motocicletele lor de generații.”

Harley-Davidson Iron 1200

Rețeta modelului Iron 1200 începe cu puterea motorului.

Un Evolution 1200 livrează cu 36% mai mult cuplu decât motorul Evolution 883, care echipează modelul Iron 883, adică 99 Nm, față de 68 Nm.

În afară de performanțele motorului, poziția pilotului este complet diferită de cea a variantei mai mici.

Înălțimea șeii este mai mică decât la Iron 883, iar ghidonul este mult mai înalt, în timp ce scărițele sunt poziționate tot la mijloc.

Nici grafica nu a fost uitată, modelul care decorează rezervorul fiind asemănător cu cele folosite în anii ‘70, completând aspectul retro pe care îl are motocicleta.

Harley-Davidson Iron 1200

La sfârșitul lunii aprilie, Harley-Davidson organizează prezentarea celor două modele noi Sportster, în cadrul unui eveniment amplu destinat presei de specialitate din întreaga lume, eveniment la care vor participa peste 160 de invitați.

Am avut privilegiul să fiu invitat la această manifestare, de unde voi relata și transmite live aspecte ale celor trei zile de teste, prezentări și chiar competiții anunțate, totul desfășurându-se în Croația.

Noul model Iron 1200, împreună cu Forty-Eight Special, vor putea fi comandate și achiziționate la magazinul singurului dealer oficial din România, Harley-Davidson București, de îndată ce primele unități vor fi distribuite în magazinele dealerilor din întreaga lume.

Iron 1200

Cu Brad Richards la Saint Tropez

Pentru pasionații firmei care nu au urmărit noutățile lansate de companie, mai jos sunt articolele postate recent.

Harley-Davidson a lansat un nou model Sportster – Forty-Eight Special

Harley-Davidson Road King Special – test și prezentare – varianta video

Fat Boy 2018 a ajuns la magazinul Harley-Davidson din București

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul  POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*